Så här ser det ut där jag är idag


Så var det dags igen för fotoutmaningen Fototriss. Den här veckan är temat Så här ser det ut där jag är idag vilket innebär att man ska visa tre bilder hur vintern ser ut just idag (lördag 19 februari 2011) på den plats man befinner sig. Här i Timrå är det full vinter och just denna dag skiner solen från en klarblå himmel och temperaturen ligger på -20 grader. Under denna vinter har vi fått oerhört mycket snö, och ännu mer fick vi under veckan som gått. Idag tog jag en sväng med snöslungan för att skotta fram postlådan.


Lördagen var en fin dag att ägna sig åt fotografering. Snötussarna i vår doftschersmin blev en fin förgrund till tallkronan och den blå himlen.


På Fototriss hemsida ställs frågan hur mycket vinter det är. Svaret är att här i Timrå är det väldigt mycket vinter. Det är jättekallt och mycket snö. Men trots allt börjar faktiskt min sambos trädgårdsdekoration att titta fram så smått under snön (till vänster i bild).


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,
#1 - LissenTo

Timrå är rätt så bra.

Men i Sundsvall är det inte lika kallt.



:-)

#2 - Axart

Mycket snö här i Umeå också, och framförallt kallt.

Jättefin triss och gillar nog bäst den första med snö-slungan. Fart och fläkt!



AX

#3 - Nett

Fin triss! kallt och mycket snö ser det ut som att ni har.

#4 - Barnens Hjältar

Riktigt snygga bilder även denna vecka. Ja det kallar jag nog med mycket vinter..inte alls så lite som hos oss i Göteborg

#5 - jacglenphoto

Underbara bilder - men så mycket snö ... här i Falkenberg är det bart men kallt - faktiskt svinkallt ..allt över nollan är svinkallt här ... mängder av snö har vi när snön når upp till ca två centimeter ...då stannar allt! ..och Aftonbladet skriver om snökaos ....då är det synd om oss .. eller så är vi väldigt fjantiga ...

#6 - Marie-Louise

Så mycket snö... Jätte fin triss.

#7 - marina

Jättehärliga bilder - och i ärlighetens namn måste jag erkänna att sådana vinterbilder kan få mig att sakna vintern!!

#8 - banglacissi

Jätte fina bilder! Jag saknar vintern här i Bangladesh!

#9 - Selma

Väldigt mycket vinter är det här strax söderut också.

#10 - Solveig - lifeblog

Ja, det är mycket snö där också!! Tänkte också fota vår schersmin - de är så dekorativa!

Det här är ett bra triss - man får se sig om i världen! (Ända till Timrå!)

#11 - Micke

Fina bilder...! :)



Skogsindustrin ja, vi hade tydligen innan jag började tre man som utan utbildning rusade runt och fällde trän enligt vad som sägs, sen drogs det ner till endast en...jag påstår att det var bra men har fått mothugg ;)



De där träna faller ju med fruktansvärd kraft, fy sjuttan för att stå där när ett sådant faller. :(



Ha de fint Per-anders.

#12 - Ulla Laiho

En vacker triss - så där har min man också hållit på i vinter.

#13 - Adnan

Mycket fina bilder. Action i första och låg vinkel i sista ger det lilla extra i bilderna.

#14 - The one and only Nettan

Oj vad snö. Man inser verkligen vilken skillnad det är i landet när vi här nere i söder nästan har helt barmark. Vackert är det i alla fall med snö / Nettan

#15 - Gammelsmurfen

Härliga bilder trots all snö

#16 - Camilla - Bilder Av Livets Lust

jadu, nog har vi fått snö så det räcker....

å det visar ju även dina foton!

#17 - Kerstin

Så fina bilder!

Du lockade mig att gå ut och ta några aktuella vinterbilder, kanske kan jag lägga ut dem och vara med i denna veckas fototriss!

-28 grader i natt och massor av snö!

Nu kan det vara nog snart!

#18 - Tinefis

Fin triss!!

Verkar som det avlånga landet i norr fått massa snö...överallt!

Ha en fortsatt fin söndag.

#19 - skogsfrun på dal

Snön dekorerar fint överallt just nu. Gott med en snöslunga, har du riggat kameran?

#20 - mimmione

BRRRRR bra mycket mer snö än vad vi har kan jag tala om.

#21 - veronica

Roliga bilder! Den första ger mig rysningar för jag har bara en snöskyffel. Men fint sprut på slungan och fin min på dig:

#22 - Erik "Semlan"

Måste vara bekvämt med snöslunga. Lindrigare för ryggen jämfört med en snöskyffel...

Ditt foto från trädgården i grodperspektiv gillar jag, väljer det i din triss. Här i nollåtta-land är det nästan lika mycket snö och snöröjningen har problem med vart de ska forsla snön. Det hamnar mest i högar här och där som gör framkomligheten begränsad.

Just nu är det otäckt kallt, 18 grader minus i morse. Kylan känns tuff med närheten till vatten.

Ha en skön fortsättning på söndagen Per-Anders!

#23 - Anni

Mycket snö och mycket vinter är det. Gillar din första bild - härligt med lite action!

#24 - Bildgatan

LIka mycket snö överallt verkar det som, och kallt. Med -19 idag så känner jag blida.



Kul att se någon som jobbar hårt med snön, för att få bort den. Sköna vinterbilder och sin sista bild var läcker i det perspektivet och den skärpan.

#25 - Lennart

Det där är vad jag kallar vinter, jag gillar det. Här i Götet blir det oftast bara något grått slaskigt blafs. Fast i år har det varit vitt och vackert med mycket snö, då har folk klagat och gnällt? Timrå har jag faktiskt aldrig varit till, fast jag kände en skojig tant som flyttade från Fellingsbro till Timrå då hon blev pensionär. Hon var från den trakten och kände att hon var tvungen att återvända. Då jag var 21 gjorde jag ett besök i Sundsvall. Fick ett ryck och sökte jobb på Max för jag kände att det vore trevligt att flytta till Norrland, fast jag fick inte jobbet. Så flyttade jag plötsligt till Göteborg och det ligger ju lite närmare Tyskland som jag gillar.

#26 - Monkan

Festligt att fota jobbet med snöslungan :) men perfekt att ha såna vardagsbilder i fotosamlingen ju. Min favorit i trissen är sista bilden, snyggt perspektiv och komposition och härliga färger.

#27 - Beppan

Lika vintrigt som här i Boden ser jag! Fast jag tror ni vinner i snömängd. Om det nu är ngt att stå efter...

#28 - Beate

Toppen bilder!!! Även om jag föresrar att titta på dom inifrån. Sista bilden är min favo!!!

#29 - Halloj världen! /Inger

Bra triss. Jag gillar sista bilden bäst.

#30 - Pierre

Fin triss. Gillar det låga perspektivet.

#31 - Annika

Vilket perfekt vinterväder du fick till din triss. Solsken å mängder med snö :-) Kalasbilder i klara härliga färger.

#32 - Annelie-Singapore

Oj, vad snö du har och vilka härliga bilder!



Tack för kommentaren på bloggen.

Hade jag varit hemma i Sverige så hade jag lagt upp bilder från en skridskotur på Vättern idag. Lite avundsjuk på nära och kära som kan åka ända till Visingsö.

#33 - Len@

Vilken fint väder ni har fått.....fina bilder ;)

#34 - AnnaKK

Undrar vad som hände sekunderna efter det första fotot togs - när du kom fram till postlådan. Försvann den helt och hållet i snösprutet, och fick du isåfall gå och hämta en gammal hederlig skyffel och gräva fram den igen!? :-D



#35 - AKO

Ja, visst är all snö vacker, den gör sig bra på kort, men liite varmare kunde vi väl få ha här uppe i norr. Ha en trevlig vecka!

#36 - Jah Hollis

Inte nog med att ni är begravda i snö och fryser i kylan.

Det går väl inte så övertygande för hockeylaget heller.

Men fina trissbilder är det. :-)

#37 - Lotta

Vilka coola bilder du fått till och va snö ni har och en aningens kallt också. Jag ska inte klaga mera, jag lovar. Vi har bara -4 grader. Brrrrrrrrrr

Men de har lovat att jag ska få tina upp till helgen för då skulle de visst bli plusgrader. Hihihi...

Hoppas du haft en bra dag!

:-)

#38 - Cina

Vilka härliga bilder! Och du har så rätt, himmel vad snö det kommit i vinter!

#39 - Bibbi

Fin triss. Det ser ut som ni odlar snöbomull där uppe. Ni har lika mycket vinter som här i huvudstaden. Att den aldrig ger sig.

/Bibbi