En biltur genom Norrlands inland



Jag har inte hunnit med att blogga så mycket på sistone. Jobbet och diverse hemmasysslor (pelletspannan) har tagit för mycket tid. Idag var jag ute på en liten tjänsteresa till trakterna kring Strömsund i Jämtland. Totalt blev det drygt 40 mil i bil.

För att inte somna bakom ratten stannade jag då och då till för att sträcka på benen. Vid ett sådant tillfälle såg jag skylten på bilden. Det kändes på nåt vis som om alla vägar bar till just den parkeringsfickan jag just då stod på. Jag gillar att ibland färdas med bil genom Norrlands inland.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,
#1 - marina

Det är sådana bilder som får mig att inse att jag har en del av Sverige kvar att se...jag ska åka över Dalälven...nån gång!!

#2 - Kerstin

Ja, alla vägar bär inte till Rom!

#3 - Beate

Gillar bilden med alla skyltar i bakgrunden!!! Åsså var det blå himmel också:-)

#4 - AnnaKK

Och tresiffrigt på nästan hälften av skyltarna - det ser man bara nån enstaka gång här nere i Skåne, där de flesta orterna "bara ligger runt kröken". :-)



Har faktiskt aldrig varit i Norrland, vilket är en stor skam... Men jag lovar att jag förr (långt förr, för att inte säga jättemycket långt förr!!!) ska åka dit än tura till Polen eller flyga till Mallorca och dylikt. :-)