När vågorna på havet var höga



Rörelser i sidled går bra men inte rörelser uppåt-nedåt.

På båtresan hem från Tallinn var det rejäl sjögång. När vågorna tog tag i fartyget kändes det nästan som om jag skulle lyfta från golvet, och upplevelsen av att magsäcken åkte berg- och dalbana mellan fötterna och hjärnan gjorde mig sjösjuk.

Jag trodde att jag åtminstone skulle klara av att äta ett mål mat, men inte då. Efter ett par tuggor på julbufféns Jansons Frestelse insåg jag att det inte längre gick, och jag fick raskt bege mig till hytten och krypa ner under täcket. Där blev jag kvar resten av resan till Stockholm.

Istället fick jag nöja mig med att se kvällsshowen på fartygets intern-TV.

Bilden ovan tog jag på resan några dagar tidigare, på sträckan mellan Stockholm och Tallinn.


Läs även andra bloggares åsikter om ,
#1 - Marina

Va trist! Hoppas det har slutat gung vid det här laget i alla fall, det kan ju fortsätta ett tag...

#2 - Beate

Stackarn. Det var ju maximal otur för dig på hemresan. Men det var ju lite tur ändå att det inte var på ditresan om man säger så.