På tur över havet

"A Merry Christmas and a Happy New Beer". 

Befinner mig just nu ute på havet, på väg mot Tallinn. Sambon och jag tänker ha lite weekendmys i den estländska huvudstaden med bland annat ett besök på stadens julmarknad. Citatet ovan hittade jag på en burk med julöl i taxfreebutiken. 

Här kommer ytterligare ett fint citat:
"Det är inte lett att vara litau, men det är balt att vara est, och Vilnius något så är vi i Tallinn".
#1 - Selma

Fyndigt värre! Snudd på Göteborgskt.

#2 - Marina

Haha! Ha det så bra!

#3 - Micke

Ha så gött :)

#4 - Beate

Älskar dessa citat!!! Fyndiga och roliga! Ha det så skönt i Tallinn och shoppa loss i taxfree butiken eller affärerna i Tallinn!!! Superbilligt ju, speciellt alkohol!

#5 - Lennart

Hörde något liknande då jag tog färjan över till Riga 91 eller 92. En ruggig resa kan jag säga, en massa blåst som gjorde att folk blev illamående och jag råkade hälla i mig en flaska Grants och sen vakna upp i en okänd kvinnas säng.