Hur länge får man sjunga julsånger?



Det är juldagens morgon och jag ligger i sängen och funderar. Mitt funderande gör mig inte något klokare utan jag väcker sambon och frågar henne:

"Hur länge får man egentligen sjunga julsånger?"

"Va..?", säger sambon yrvaket.

Jag förtydligar min fråga:

"Jag menar - kan man sjunga julsånger under hela julhelgen, inklusive juldagen och annandagen, eller sträcker sig julsångssäsongen endast fram till julaftonen? Eller är det okej att sjunga julsånger ända fram till nyårsafton.", frågar jag.

"Ända fram till påska", säger sambon, vänder sig, och somnar om.

"Jaha", tänker jag. "Ända fram till påska...?"

Då kan jag nog somna om, jag också.

I det lilla videoklippet ovan tar sig Tomten ton och sjunger en liten julsång - trots att det nu hunnit bli juldagen.


Aftonbladet:
Kalle: Jag är skitlycklig

DN:
Kalle Moraeus såg ut att trivas i julstudion

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,
#1 - Beate

Tycker du har en väldigt klok sambo som prioriterar sömnen;-)

Rolig lek med din app. Du är verkligen en baddare på sådant!!!

Fortsätt å sjung nu;-)

#2 - AnnaKK

He-He! :-)



Nu har jag precis fått undan iallafall halva diskberget efter dagens kalkonmiddag, och börjar ana ett slut på julen. Från och mer i morgon tycker jag det kan vara ganska så vardagligt igen, fast ändå skönt med ytterligare en helgdag så klart. Men inget mer julande då, tack. :-) (Mer än julmatsrester... Hoppas verkligen de inte ska behöva vara ända till påska, men än en gång kan man ju konstatera att man har överdrivet kvanititeterna lite grann... <:-) Hm...).



God fortsättning!! :-)

#3 - Marina

Sjung du så länge du vill! Hoppas julhelgen har varit bra och ha en god fortsättning :)

#4 - Micke

svar: Figurerna i hyllan där är frugans kattsamling....ett hundratal vid detta laget.



God fortsättning på dig med :)

#5 - Zarah

Snyggt jobbat tomten!

#6 - Selma

Jag tror att man kan få sjunga julsånger året runt om man vill.

#7 - KajsaLisa

Kul video. Med tanke på hu tidigt det startar, så bör nog vissa restriktioner införas redan på Juldagen. Men den här kan man skratta åt året ut.

http://www.youtube.com/watch?v=HTGlUMvbhSw

#8 - Sveriges One Direction

Hej!

Har du någon slags beundran för det brittiska bandet One Direction, eller gillar du bara någon enstaka medlem? Besök i så fall min blogg om världens bästa band, http://sveonedirection.blogg.se/ Du kommer inte ångra dig ;)



Ha en fortsatt trevlig dag!