Fototriss: Tre


Veckans tema i fotoutmaningen Fototriss är Tre. Eftersom jag varit med sambon på en weekendtripp till den estländska huvudstaden Tallinn så passade jag på att ta mina tre bidragsbilder där. På bilden ovan tre skyltar ovanför en gata i centrala stan.


Den estlänska flaggan har tre färger. Blå, svart och vit.


Mitt på julmarknaden på Rådhuhusplatsen stod en julgran. I den huserade en massa småfåglar. Tre av dem lyckades jag fånga på bild.

Veckans Fototriss är öven en tävling med chans att vinna presentkort från Solresor. Av de uppräknade resmålen på Fototrisssidan skulle jag välja att åka till Lanzarote.


Läs även andra bloggares åsikter om ,
#1 - Mia

Fina bilder .

#2 - Charlotta

Haha, nästan som Piff o Puff i granen. :D Det blir min favoritbild i din triss.

#3 - Beate

Kul med tre bilder från Tallin!!! Trean är ju en once in a lifetime bild tycker jag! Ettan är så osvensk att den fastnar lite extra. Å tvåan innehåller ju ttre flaggor med tre färger så då får du extra poäng;-)

#4 - Barnens Hjältar

Bra triss! Man hittar siffran tre överallt :_)

#5 - Cina via Gizmo

Pippifåglarna var ju för söta... Fin triss i övrigt också..

#6 - Birgitta - FOTO chip

De uppburrade pilfinkarna blir min favorit :)

Ha en fin vecka!

#7 - annamis

Sista fotot blir min favorit.

#8 - Micke

bra trissat

#9 - Anitas Blogg - Malta

De de tre små söta fåglarna tycker jag bäst om i en för övrigt bra triss.

#10 - Pialotta

Gillar din trea här är det Pilfinkar så är de så himla gulliga.. Trean finns så väl synligt i alla dina bilder. Lycka till :)

#11 - Gammelsmurfen

Fågelbilden blir min favorit

#12 - Åke Blomqvist

Gick båtresan bra? Blåste det inte mycket? Härligt trissat, Tallin är ett fint resmål.

#13 - Linnea

Blir impad av hur man kan ta med sig tema från foto-triss vart man än åker eller gör. Det blev ju en kul triss med fina bilder från Tallin!

Lycka till med resan/Linnéa

Tack för kommentar hos mig

#14 - LenaHertz

Det är alltid spännande med resetriss, det här blev riktigt bra.

#15 - Jah Hollis

Det var fina varianter på temat.

#16 - 4U2

Det var en fin triss du fick!