Välsmakande små fiskar



Här kommer ytterligare en tillbakablick från vår semestertripp till Kroatien tidigare i sommar. En av kvällarna var det gatufest i Makarska där man grillade olika sorters fiskar, räkor och annat nyfångat från havet. Vid ett av stånden kunde man köpa små friterade fiskar som serverades med stekt potatis och bröd. Vid första anblicken såg dessa fiskar väldigt osmakliga ut men efter att ha fått provsmaka en liten fisk bestämde jag mig för att köpa en portion (se bilden ovan).

Sambon vägrade att befatta sig med dessa små fiskar som man åt upp helt orensade. "Jag gillar inte fisk där huvudet och ögonen är kvar", protesterade hon.

Skrolla neråt för att se några ytterligare bilder från det kroatiska fiskkalaset. Allra längst ner en bild där jag fotat de små delikata fiskarna på riktigt nära håll.









Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,
#1 - Zarah

Jag är känd för att älska mat, mycket mat, men de där fiskarna skulle jag nog låta vara. Friterad fisk, jag tänkte mig bläckfisk, men så såg jag bilderna...



För övrigt så tycker jag att det är kul att testa olika länders specialiteter. Men det finns gränser, som sagt.

#2 - Micke

ujuj...ser inte så aptitligt ut enligt lilla mej...men vad vet jag ? ;)



Ha de gött!

#3 - Cina

Det ser himla trevligt ut på bilderna men det vete sjutton om jag skulle få i mig sådana där små fiskar????? Men man vet aldrig! ;)

För övrigt håller jag helt och hållet med dig om att det är skönt att slippa rök på restauranger. Får nästan ont i magen när jag tänker på att jag varit rökare själv och inte hade mer vett när man var ute och åt. Rökförbudet är bra!

#4 - Beppan

Kroatien lockar mig - efter att ha sett och läst hos dig och andra om alla trevligheter. Men äta orensad fisk - nej tack. Säkert gott - men man får kanske vrida av dem huvudet i alla fall?

Här fiskas mest torsk men även sej och annat gott. Fileas innan vi äter upp dom!

#5 - Beate

Åh Gud så gott det såg ut, det bara vattnar i munnen på mig. Mums!!! Dessa små krabater är ju hur goda som helst och allt annat som låg på den där kolgrillen hade jag nog också velat prova på!!!

#6 - Lennart

Mums, det där ser riktigt gott ut. Jag hade gärna varit där och smakat på alla modeller.

#7 - Åsa

Spigg??? Kanske något man borde prova på här hemma. Fritera lite småspigg bara....=)

#8 - Susanne

Efter första bilden tänkte jag att de där små fiskarna hade jag kanske kunnat tänka mig att testa, men se'n kom jag till sista bilden... Efter att ha sett den håller jag med din sambo till 100%!



Jag vill också passa på att tacka dig för din kommentar till min Fototriss "Skruvat". Jag blev jätteglad för den och tackar för din röst. :-)