Riskfylld resa i hissen till tredje våningen



Med kameraväskan över axeln och stativet i famnen står jag och väntar på hissen som ska ta mig till tredje våningen och min arbetsplats. Jag inser att jag är kissnödig och ställs inför ett val. Ska jag gå på toa innan hissturen, vilket innebär en massa bök med kamerautrustning, eller vänta tills jag kommer upp på tredje våningen?

Tankarna börjar snurra i huvudet.

Helst skulle jag vilja åka upp till tredje våningen, innan jag går på toa, för att lägga ifrån kamerautrustningen på mitt kontor. Det skulle kännas ganska bekvämt. Men tänk om hissen skulle gå sönder och jag blir fast mellan våningarna. Kissnödig.

För mig vore det ett katastroftillstånd. Att fastna i en hiss är, i sig, inget som skrämmer mig. Det handlar bara att ta det lugnt och vänta på hjälp. Men om jag fastnade i en hiss och samtidigt var kissnödig skulle jag nog hamna i ett trauma. Eller garanterat kissa på mig. Därför borde jag nog trots allt gå på toa innan jag kliver in i hissen. Trots att det skulle innebära en massa krångel med kameraprylarna.

Hur gick det då? Jo, jag tog hissen innan jag gick på toa. Och det gick bra.

Man måsta våga ta risker om man vill leva ett rikt liv.

Bilden ovan har jag tagit i en av hissarna på jobbet. Hissen är helrenoverad med diverse displayer och en röst som säger "åker neråt". Jag lyckades få med min spegelbild i texten som anger gränsen för övervikt.


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,
#1 - Beate

Det var ett riktigt, riktigt roligt inlägg:-) Vilket dilemma alltså.

Skulle jag fastna i hissen, vilket jag faktiskt ha gjort några gånger utan att vara kissnödig dock, och bli kissnödig så skulle jag nog inte kissa på mig utan fint och prydligt dra ner byxorna. Sedan får jag väl leva med lukten tills räddningen kommer.



PS. Våra hissar pratar också ... vid varje våningsplan... DS

#2 - Marina

Ytterligare ett av livets svåra dilemman...;)

#3 - Cina via Gizmo

Jag hade gjort som du... MED risken för förnedring om hissen skulle stanna mellan två våningar med läckage som följd.. Tur att allt gick väl..haha

#4 - Susanne

Livet är fullt av tuffa beslut!

#5 - AnnaKK

Ha-Ha!



Jag åker helst inte hiss, men ibland måste man ju... Faktiskt tycker jag såna där snabba hissar (som finns på sjukhus tex) borde vara försedda med kräkpåsar, för jag blir åksjuk av dem! 8-X Och då kunde ju andra (kiss-)nödställda också använda dessa påsar till sina behov... :-)

#6 - Zarah

Haha, ja hela livet är fyllt av risker och möjligheter...

#7 - Lennart

I vårt ena trapphus har vi en lurig hiss. Vid några tillfällen har den åkt iväg innan jag har hunnit tryck på någon knapp. En gång tryckte jag på knappen 3 och vips så for hissen snabbt ner till källaren, den stannade men dörrarna öppnades inte utan efter en kort sekund for den upp till våning 3. I det andra trapphuset så brukar det blinka Överlast! lite då och då istället för våningsnumret. Fast jag väger bara 62 kg och hissen kan ta 800.

#8 - Alexander Babylon

Jag har varit med om en liknande situation som involverade en lamineringsmaskin, en whiteboardtavla och bubbelpåse på väg till mitt kontor, men det löste sig bra. Roligt inlägg Per!