Jag har upplevt den finska urkraften



Nu är jag hemma igen efter tjänsteresan i de övre delarna av Norrland. Det blev många mil i bil och en del regntyngda strapatser i skogen. Men framme i Skellefteå kändes det bra att få pusta ut med ett mål mat på hotellrestaurangen.

I Skellefteå härjar ju otrevliga bakterier i dricksvattnet så därför bestämde jag mig för att dricka en öl till middagsmaten. Man vill ju inte riskera att bli sjuk. "Vi har Norrlands Guld, Mariestad och ett finskt öl som heter Karhu", sa servitrisen.

"Då får det får bli det finska ölet", sa jag.

Karhu är för mig ett ganska okänt öl men jag kunde konstatera att det var både kraftfullt och välsmakande. Min ölupplevelse fick sej dessutom en extra kick när jag läste på flaskans etikett:

"Myten berättar om urkraften Karhu.
Ett riktigt öl med vild och otämjd styrka."

Jag kände hur några extra hårstrån växte ut på bröstet.

Däremot uteblev lusten att likt en björn frambringa ett avgrundsvrål efter maten. Istället gjorde den otämjda styrkan mig trött och en halvtimme senare somnade jag gott i hotellsängen.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,
#1 - Lotta

Jag hade helt klart valt en Mariestad inte bara för att jag vill slippa hår på bröstet utan mera för att det är den godaste ölen jag vet.

:-)

#2 - Marina

Låter som en helt ok anledning att dricka öl - och om det inte finns bakterier i vattnet får man väl komma på nåt annat!

#3 - Zarah

Att sova gott efter lång bilresa och sedan god mat och enöl är absolut det bästa man kan göra!

#4 - Beate

Bra att du tog det säkra före det osäkra och tog en bärs till maten;-) Tycker också om Karhu, ja jag gillar faktiskt finskt öl överlag. Tur att Systemet har ett hyfsat utbud;-)

#5 - Selma

Det tar på krafterna att slåss mot vild och otämjd styrka.

#6 - Micke

Japp..ger hår på bröstet det där...gott gott...ha de bäst Per-Anders :)

#7 - Per-Anders

Lotta: Fast vem vet, det skulle kanske vara dekorativt med lite hår på bröstet.



Marina: Precis. Det gäller att undvika de farliga dryckerna.



Zarah: Både mat och sömn är viktigt för välbefinnandet.



Beate: Fast Karhu finns inte på Systembolaget mer än som beställnoingsvara. Och om man vill beställa måste man köpa minst 20 flaskor.



Selma: Jajamän. Så är det.



Micke: Jag trodde faktiskt inte att öl kan ge hår på bröstet. Men nu vet jag att det är så.