En stor och en liten nyhet



Dagens stora nyhet är att prinsessan Victoria är gravid. Roligt för henne och Daniel. Hoppas allt går bra och att de blivande föräldrarna, samt maginnehåll, ska behålla hälsan. Mycket mer än så kan jag inte komma på att säga om den saken.

Däremot kan jag berätta att jag just nu befinner mig i Skellefteå. Under dagen har jag och kollegan varit i skogarna kring Arvidsjaur och Älvsbyn för att göra reportage till personaltidningen. Det regnade hela tiden och både jag och kameran blev blöta. Jag försökte skydda kameran under jackan så gott det gick (bilden ovan) och jag tror inte den ficka några svårare vattenskador. I morgon åker vi tillbaka till Sundsvall igen.

Så ser alltså dagens nyhetsflöde ut: Prinsessan Viktoria är gravid och jag är i Skellefteå. Spännande värre.

#1 - Beate

Undrar vilken nyhet är intressantare... Jag menar man slår ju /tyvärr) inte vad om vad ditt reportage ska ha för titel till exempel eller om det blir en tjej eller kille eller...

#2 - Selma

Hisnande, hur ska det gå, hur ska det gå?

#3 - AnnaKK

Kul med alla resor du får göra i samband med reportagen till tidningen, men typiskt att det skulle regna så där. :-/ Fast det är ju lite extra fint fotoljus när vädret är sånt - iallafall om inte himlen är så svart och regnet så tätt att inget ljus KAN komma igenom! <:-) Här åskade det för övrigt rätt duktigt igår, och för en gångs skull såg jag en riktigt blixt (ja, alltså en sån där zig-zagande sak som gick rätt ner i en åker - jag brukar oftast bara uppfatta blixtarna som ljussken annars) och den första tanken som for genom huvudet då var "undrar om jag inte hade hunnit fota den ifall jag nu hade stått beredd med kameran i handen!?". Nästa sekund small det av bara tusan i hallen - antingen från ett eluttag eller från telefonjacket. Hua... 8-X (Men allt var urdraget så inget gick sönder där, men några glödlampor slockande för alltid...)