Fototriss: Så här ser det ut där jag är


I denna veckas Fototriss är temat Så här ser det ut där jag är. Här i Timrå är det fortfarande sommar och idag har det varit en varm och solig sommardag. Första gången jag såg blomman (som min sambo placerat i vår trädgård)på bilden ovan trodde jag det var en köttätande växt, men min sambo upplyste mig om att det bara är en ofarlig dahlia. Jag tycker ändå att den har en något aggressiv mun, och det var med viss försiktighet som jag tog bilden.


Vi har nu kommit in en bra bit in i augusti och sommaren börjar närma sig höst. Men trots att blommorna i rabatten börjar kännas lite slitna så är färgerna vackra.


Vad gör man då när sensommarsolen värmer och naturen lockar med all sin prakt? Passar man på att njuta av de härliga färgerna och den sköna värmen? Nej, man blir sittande vid datorn och surfar på nätet. Och har man väl hamnat vid datorn kan man bli sittande hur länge som helst. Men det finns alternativ. På bilden ovan surfar jag på ett annat nät, nämligen det som sambon hängt över vårt körsbärsträd.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,
#1 - Anneli - A'la Foto

Åh vilken vacker Dahlia på första bilden! Den andra bilden är också jättevacker men det blir ändå den första som blir min favorit! :O))



Ha en skön söndag!

#2 - ScandinAsian Taste

fösta bilden är magnifik, snygg triss

#3 - judotter

Vetenskapsradion (P1) rapporterade om en dansk(?) köttätande blomma som "käkade" blåmes. Bilder ska finnas på P1:s hemsida.



Imponerande blomma!

#4 - LissenTo

Vilka härliga dagar vi har, det gäller att njuta :-)

Finfina blommor och skönt att du slet dej från datorn ett tag.



Ha en härlig söndag. // Lissen

#5 - Kerstin

Vilken lättviktare Du verkar ha blivit!?

Fin bild på underbar blomma!

#6 - Barnens Hjältar

Jag satt här och försiktigt scrollade ner för jag visste att tredje bilden borde vara en överraskning. Det var den med :P

Hoppas ni haft en bra sommar. Ser ut som den kommer vara kvar ett tag till :-)

#7 - jonna d

Väldigt fina färger i dina bilder. Det är alltså i Timrå man skall vara för där skiner solen.

//jonna d

#8 - Sister Moonshine

Fina sensommarbilder!



/Åsa

#9 - The one and only Nettan

Åh vilka fina sommarbilder. Jag tyckte också det såg ut som en elak mun med en massa tänder när jag först fick upp den, innan jag läste din text. Den har en otrolig fin färg.

#10 - Pysselfarmor

Men hua vilken Dahlia...jag måste skärskåda mina i trädgården hemma i Tumba!

Men oj så lätt och fin du verkar vara i kroppen som kan gå där och trippa ;-)



Magnifika bilder OCH text!

#11 - Jah Hollis

”Ofarlig dahlia”. Jo, jo.

Och vilka stora körsbär. :-)

#12 - Långt borta och nära Solveig

Åh, vad du är rolig!

Tack för en härlig triss!

Nu ska jag ut och kolla dahliorna!!

#13 - Beate

Ettan är grym(t) bra och jag håller helt med dig!!!

Färgerna i tvåan är faktiskt fortfarande somriga tycker jag.

Treans text = håller helt med;-) Å dina balanskonster på nätet är beundransvärda;-)

Toppen triss!!!

#14 - Gärdsmygen

Ettan är min favorit!!

#15 - Åke Blomqvist

Dahlian var häftig! Men du fick till ett djup och framträdande färger som ser farligt ut också.

Nätet var kul tanke.

Bra triss!

#16 - cat

Ha ha, ja den ser lite skräckinjagande ut den där dahlian, men även vacker :)

#17 - mimmione

dahlior är underbara, tyvärr älskar även sniglarna dahlior och de har vi oxå många av, fin triss

#18 - 4U2

Ha,ha,ha ja du, det ser verkligen ut som en mun! Fina bilder!

#19 - Yvonne

Jag tror nog du har rätt i att den där blomman är köttätande.

#20 - Jenny

Tack för din kommentar! Underbara foton på härliga blommor! Visst är det än sommar, vi badade så sent som i fredags och då var det fantastiskt härligt!

#21 - Monica o Jacob

Dahlian var ju så läcker tycker också att den ser köttätande ut:-)))

En härlig triss full med humor som vanligt, bild ett får bli min favorit.

Ha en bra vecka;-)))

#22 - Leena

Ja, dahlian ser lite rovlysten ut men ändå väldigt vacker! Fina bilder, och så är ju nätet med det dubbeltydliga roligt ... hur ofta fastnar vi inte vid datorn ... alltför ofta.

#23 - ormbunke

Härligt med lite fantasi till den första bilden.

Tack för titten hos mig. Anita

#24 - Della

Jättefina bilder och kul sista!

#25 - Åsa

Jag är väldigt fascinerad över det gigantiska körsbäret som syns på tredje bilden. =)

#26 - Jan Helleberg

Härliga färger, rolig triss. :)

#27 - kaffehörnan

Vad snygga bilder

#28 - Lena A

Fina bilder! den översta är maffig men den sista är häftig :) i den digitala världen kan man surfa på ett nät över ett körsbärsträd :)

#29 - Nettan

Dalian blir min favorit hos dig.



Alla bilderna tycker jag om.

ha det gott // Nettan

#30 - Susanne

Åh, läckra färger i rabatterna och dahlian ser rätt lömsk ut... Måste fråga om du har alvblod i ådrorna? Vill minnas att Legolas i Sagan om Ringen var en hejare att gå ovanpå snön som övriga fick kämpa sig igenom. Jag hade definitivt fått kämpa en hel del i det där nätet! ;-)

#31 - SigridfraEnget

Den va ju lite läskig den der Dahlia'n... men vacker. Snygg triss!

#32 - Bitten

Full sommar där alltså!

#33 - irkirk

Vackra färger på dahlian. Hoppas att den inte äter upp dig!

#34 - Lotta

Nu blir jag avundsjuk...jag vill me ha solsken och fina dagar.

Bra triss med fina foto!



Ha en härlig måndag :-)

#35 - Nett

Så vackert nog kan man se att du har en hel del kvar av sommaren hos dig :)

#36 - AnnaKK

Apropå ditt sista foto i den här trissen, så hörde jag innan idag nåt prat på radion om en ny trend kallad owling (se tex denna länk: http://www.facebook.com/pages/Owling/182608258465224)



Du skulle nog kunna platsa i skaran som utövar det där - fast du får nog försöka se lite ruggigare ut, förstås. :-)

#37 - Linnea

Vilka vackra blombilder. Dahlian, osv. Ser väldigt somrigt ut i Timrå!



Fin triss/Linnea

#38 - Beppan

Surfa på körsbärsnätet - ingen dålig prestation!! Ha ha...

#39 - Annelie

Hahahahahaha! Det där ser inte helt lätt ut. Där fick ut allt till det bra med texten också, tack Per-Anders för dagens leende!