Snart är det påsk



Ute skiner vårsolen och på vår gård smälter snön för fullt. För bara ett par veckor sedan var gräsmattan täckt av ett metertjockt snölager men idag återstår endast några smutsiga, hårt frusna, snöfläckar. Jag hackar med en spade på den kompakta snön och njuter av tanken på att vintern snart är förbi.

Om dryg en vecka är det påsk. Det firar jag med en speciell påskheader längst upp på min blogg. Den trevliga kycklingen längst till höger hittade jag på nätet.

Bilden ovan har jag tagit med min Hipstamatic-app och visar ett lönnlöv som jag hittade i en av vinterns sista snöfläckar.


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,
#1 - marina

Jätteläcker bild! (för övrigt var det en himla söt påskkyckling du hittat också!)

#2 - Elisabeth

Ja håller med, snygg bild, men så är det,

i de flesta va dina foton finns något extra,

#3 - Micke

Påsk ja...firar man inte det för att nån dog på fredagen och sen kom spatserande i sina morgontofflor på tredje dagen? ;)



Förbaskat fin bild Per...ha de bäst. :)

#4 - Beate

Hönan Agda är såååå söt:-) i headern och ditt löv en fröjd att titta på:)

#5 - Mia

Du är en duktig fotograf, utan tvekan.



En bra fortsättning på påsken önskar jag dig!