Nu kan jag äntligen andas ut



Nu har jag skickat in årets deklaration. Det var en ganska enkel procedur. Jag kopplade bara in min kortläsare i datorn, som jag fått från min bank, och efter några knapptryck var det klart. Tack vare Internet blir livet så enkelt.

Annat var det för ett par år sedan då jag nästan fick panik när jag skulle deklarera. Då bloggade jag om det. Läs det här.

Bilden ovan: Så här ser min kortläsare ut som jag skickade iväg min deklaration med. Fast egentligen vill jag kalla den för dosan.


Läs även andra bloggares åsikter om
#1 - AnnaKK

I den här familjen var det i år bara jag som kunde deklarera snabbt, smidigt och enkelt över nätet. Makens deklaration hjälper tack och lov företagets revisor till med, men ungarnas fick jag brottas med själv. Vilket i och för sej inte var så jättekomplicerat men ändå kändes helt onödigt, för alla uppgifter som skulle fyllas i på en extra blankett var för tusan redan med på den ursprungliga!? >:-I



Men för all del, jag är beroende av att det går åt mycket papper i det här landet (eftersom min man jobbar i skogen), så låt gå! Men borde man inte få dra av sina portoutgifter i nån ruta???



#2 - Lotta

Jag kan me ta helg i lugn och ro. Så snabbt så smidigt.....minns att jag förr om åren lovade mig själv att jag minsann inte skulle stå där vid brevinkastet till skattekontoret vid midnatt. Men så var det år efter år....

Hoppas du får en trevlig Valborg!

Med eller utan brasa :-)

#3 - Anonym

tack vara make och Internet har även jag deklarerat brukar inte bry mig för fem öre, gubben är ekonom och det har liksom blivit att han gör det, fel kankse men bekvämt för mig,

#4 - mimmione

ops det var jag ovan där ;-)

#5 - Beate

Handelsbankens "dosa" verkar vara mera sofistikerad än SEBs kan jag säga. Dessutom visste jag inte ens att man kan deklarera med den. Tack, nu har jag höjt min allmänbildning ett snäpp igen;-)