Fototriss: stilleben


Temat i veckans omgång av fotoutmaningen Fototriss är stilleben. Enligt Wikipedia är stilleben "en motivkategori inom måleri och fotografi, som bara innehåller föremål. Ofta gäller det sådant som hör till hemmet".

Mina tre bidrag är således bilder på saker från vår bostad presenterade i bukettform. Överst en traditionell bukett tullpaner.


Vad mer i hemmet kan man arrangera i bukettform? En fin bukett varmkorv i en plåttillbringare, kanske?


Eller varför inte en bukett blandade kablar i en pennburk, stående på en skinnfäll?


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,
#1 - jacglenphoto

Korvarna är ju skojiga kan inte förnekas ...men blommorna får min fav idag men jag giller verkligen din triss - härlig.

Ha en underbar vecka.

#2 - Gammelsmurfen

Uppskattar tänket :-)

#3 - Lissen

Rolig oväntad triss :-)



Jag är från Y-området :-), därav skylt.



Ha det så gott.// Lissen

#4 - Ulla Laiho

Ovanligt och humoristisk!

#5 - Jan Lundstedt

Stilleben i den moderna varianten. Bra.

#6 - ormbunke

Kul blandning du fått ihop till dina stilleben. Ha de gott. Anita

#7 - Anneli - A'la Foto

Traditionell som jag är tycker jag den första är finast och blir min favorit!



Ha en skön söndag!

#8 - Jenny

Den hittills roligaste tolkningen! :)

Får dock hålla med om att den nr 1 är finast, gillar färgerna och ljuset i bilden.

#9 - @Receptomaten

Ätbart i fototrissar gillar jag! Gott!

#10 - Nett

Fin triss, den sista blev riktigt skojig :)

#11 - Nina

Korv är gott och din triss är riktigt kul och genomtänkt.

#12 - Powered By Porridge

Kul vinkling och korvbuketten var riktigt fin

#13 - Barnens Hjältar

Tack tack!!



Haha, älskar korvbuketten :-) Finemang triss!!

#14 - Pierre

Jättefina stileben. Ett klassikt med blommorna, ett väldigt oväntat med korvarna och ett som påminner om mina bra att ha låder här hemma :)

#15 - Kerstin

Länge sedan jag åt korv!

Tydligen bara fantasin som sätter gränser, Du är gränslös!

#16 - Bildgatan

=) Korvarna är underbara och ditt tredje stilleben är kanske det mest vanliga i svenska hem idag men den första är ändå den som vi kanske gläder mig mest - även om korven ligger nära till hands.

#17 - Katariina

Haha, en korvbukett! Mycket rolig triss!

#18 - mimmione

Härlig triss med humor, korvarna var riktigt kul

#19 - banglacissi

Jag vill bara ha den där varmkorven...MUMS!

#20 - Beate

Ha, ha, ha!!! En toppen triss! Du börjar verkligen bli varm i kläderna;-) Svårt att välja mellan tvåan och trean. Tar nog trean och det beror endast på att jag inte gillar korvar;-)

#21 - Jah Hollis

Den nedersta ser ut som ett stilleben för vår tid. :-)

#22 - Beppan

Ha ha ha - korvbukett... skoj! Och kabelbukett var också ett nytänk! Alltid vackra tulpaner.

Favorit i din roliga triss blir korven....:-)

#23 - skogsfrun på dal

Snyggt och lite galet...så ska ett riktigt stilleben vara...tror jag;-) Gillar!

#24 - Yvonne

Roligt tänkt! Det är väl så ett stilleben ska var, genomtänkt och arrangerat.

#25 - The one and only Nettan

Helt underbar triss. En triss som har den där röda tråden. Korvarna blev min favorit. / Nettan

#26 - Linda Ekenskog

Vilken galen triss! Det gillar jag helt klart! Favorit blir nog bild två, som för mig var mest oväntad.

#27 - Em.

Humor! Jag gillar´t! :)

#28 - idunn

Hahaha! Korvarna vinner eftersom det känns så oväntat. :D