I brist på borrmaskiner får det bli levande ljus



Det är torsdag kväll och i vardagsrummet har sambon dukat upp en stor mängd levande ljus på ett litet bord. I vardagsrumssoffan sitter ett gäng damer och tittar i varsin katalog. Det hela kallas ljusparty, och ikväll har sambon bjudit in till ett sådant för att saluföra väldoftande ljus med tillhörande ljusstakar.

"I den senaste katalogen är temat hösten, och det finns flera nya dofter och färger", säger sambon och skickar runt små glasburkar med doftprover från de olika ljusen. 

"Åh, den här doftar suddgummi", säger en av damerna. 

"Doften Friska löv luktar jättegott tycker jag, lite kryddig sådär", säger en av de andra damerna.

Den dämpade belysningen, alla levande ljus och det lilla altarliknande bordet gör att det hela påminner om en katolsk mässa, fast i miniformat. Jag tycker stämningen känns lite religiös, men det tycker inte sambon.  

Det här är ju alltså ett homeparty där produkterna är levande ljus med tillbehör. Jag har även hört talas om andra typer av homeparties, där man kränger allt från plastburkar till sexleksaker. Gemensamt för dem alla är att kvinnor är målgruppen.

När kommer då homeparties för män? Skulle vara kul med ett homeparty där man dricker öl och provkör borrmaskiner. Fast det får man väl bara drömma om. Det är ju mysigt med levande ljus också.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,
#1 - Kerstin

Framför allt kan Ni väl inte vara i möblerade rum med den hanteringen? Borrmaskiner, hi,hi jag sed bilden framför mig: tio glada killar med varsin borrmaskin och en burk öl!!

Ha dé!

#2 - Elisabeth

Vilken bra text, du skriver suveränt, roligt, underhållande och bilden är perfekt.

Det är sånt här som gör din blogg mycket bättre än andras.



Starta en verktygs-party grupp vetja, med öl

:-)

ni kan ju hålla till i källaren och testa varandras maskiner under olika betingelser och betygsätta dem, man behöver ju inte köpa.

Trevlig Helg!

#3 - Selma

Dra igång ett så ska jag skicka maken, eller komma själv jag tycker att öl och borrmaskiner verkar roligare än ljus.

#4 - Åsa

Tycker du har kommit på en lysande affärside. Men varför stanna vid borrmaskiner, varför inte alla onödiga elektriska maskiner. (Nåja, nu är ju inte borrmaskiner onödiga, så menade jag inte........) Ni kanske till och med kan tända lite ljus också.

#5 - Per-Anders

Kerstin: Jajamän. Tio glada killar med varsin borrmaskin och öl samt en betongvägg att borra i.



Eliasabeth: Jättekul att du gillar min blogg. Din idé är intressant. Skulle vara riktigt kul med lite grabbigt borrande i källaren. Fast det får inte bli för mycket öl så man gör illa sig.



Selma: Ni är välkomna båda två.



Åsa: Kanske både ljus och borrmaskiner går att kombinera på ett trevligt sätt.

#6 - Beate

Håller helt med dig. Det är ju bara starta ett homeparty med lite annorlunda vinkling. Du får gärna mejla en inbjudan;-)

#7 - Per-Anders

Beate: Måste hitta en bra vägg att borra i först.

#8 - Mia

Ja det kommer att finnas så fort någon drar igång det. Du är kanske den mannen.



Ljusparty har jag lyckats undkomma. Dofter är väl bra, men i längden vill jag ha ljus som inte doftar alltför mycket.

#9 - Per-Anders

Mia: Några av sambons partyljus brukar funka väldigt bra på toa. De ger ifrån sig en fräsch och avslappnande doft.

#10 - lindha

hej jag säljer www.goldcanyon.se

hör av dig om du har frågor

[email protected]

#11 - AnnaKK

Ha-Ha!



Tror faktiskt att din homeparty för män-idé skulle kunna funka!? :-D Och jag skulle själv hellre gå på ett sånt med elverktyg än med ljus.



Numera associerar jag levande ljus främst till 25 dygns strömlöshet i samband med stormen Gudrun i januari -05, och det var sannerligen inte det minsta mysigt!! Om man gjorde en grundlig brottsplatsundersökning i detta hus, så skulle man garanterat fortfarande hitta en massa sterarinstänk på golv, väggar och möbler (och i taket också kanske!?) sedan den tiden... 8-X



Svar på din kommentar i min blogg: Det är långt ifrån alla foton som blir knivskarpa - men de suddiga får inte vara med i bloggen! ;-)



Ha en fin dag! :-)