Fusk och fest på jobbet



Nu har jag återhämtat mig. Men det tog ett par dagar. 

I torsdags kväll var jag nämligen på firmafest. Det var god mat och dryck, många trevliga människor, och en stämning som var på topp. Och så var det tävlingar. Bland annat fick vi lyssna på korta snuttar av olika låtar och försöka komma på titlar och artister.

I vår grupp var vi flera som hade appen Shazam i våra iPhone-mobiler, vilket är ett utomordentligt verktyg en sådan här gång. Med Shazam behöver man bara hålla upp mobilen när en låt spelas någonstans, och efter några sekunder så meddelar appen låttitel och artist. Fråga mig inte hur det går till, men det fungerar faktiskt. Snabbt och elegant plockade vi låt efter låt, men säg den glädje som varar för evigt.

"Fusk", ropade en av deltagarna i vår grupp. "Vi ska tävla på ärligt sätt. Stäng av era mobiler".

Så kan det gå när man försöker vara kreativ.

Med dagens mobiltelefoner har man hela världens kunskap med sig i fickan, vart än man går. Allt från väderleksprognosen till återvinningsstationens öppettider finns tillgängligt, och det både till vardag och till fest.

Det var alltså en jättetrevlig fest och det är alltid kul att ibland få träffa sina kollegor under avslappnade former. Vardagarna blir så mycket roligare då.

Ovanstående bild har emellertid inget med firmafesten att göra, den tog jag idag när jag bar in ved till öppenspisen. Bilden visar ett löv infruset i en isbit som glittrade vackert i höstsolen.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,
#1 - Ann Catrine

Benägen att hålla med,

- det var nog allt lite fusk...



Men visst har den nya tekniken öppnat nya möjligheter, på både gott och ont!



Ha en go avslutning på lördagskvällen

#2 - Beate

Ha, ha, ha! Samma sak hände på vår firmafest ifjol där en kille entertainade oss med musik. Med vår fusk kom vi "bara" tvåa;-)

Bilden är kanoooon - även om jag avskyr vinterbilder redan nu - sagt av en nollåtta som "gladde sig" åt 3 cm snö igår. Som tur är var sörjan borta idag - temporärt.

#3 - Kerstin

Bilden är sagolik, har Du fixat den eller är den naturlig?

Personalfester har jag inga goda erfarenheter av, men det var länge sedan!!

#4 - Per-Anders

Ann Catrine: Jo, lite fusk var det...



Beate: Vi har faktiskt inte fått någon snö ännu. Hittills bara vackert soliga men kalla höstdagar.



Kerstin: Bilden är alldeles äkta. Har bara ljusat upp den lite i Photoshop. När jag fotade placerade jag isbiten i motljus för att få det rätta ljuset.

#5 - mimmione

tycker nog också det var fusk, ärlighet varar längs sägs det ju....fest är alltid trevligt och mycket roligare utan fuskprat efteråt

#6 - Selma

Haha, ja då är det ju ingen konst alls.

#7 - Per-Anders

mimmione: Fast å andra sidan fuskade vi öppet. Övriga lag såg vad vi höll på med. De noterade även våra diskussioner.



Selma: Nä, precis.