Dags för ny pelletssäsong



I morse vaknade jag av att min sambo satte sig upp i sängen. Vi hade båda fått en rejäl sovmorgon, för när jag tittade på klockan visade den sig vara halv tolv. Men jag grämer mig inte för att ha sovit bort halva dagen. Att sova fram till lunchtid på en lördag, efter en hektiskt arbetsvecka, betraktar jag som kvalitetstid. Det finns få saker som är så skönt som att få sova ut ordentligt när det är helg.

Efter frukosten åkte jag och köpte en laddning pellets. Denna sommar har vi haft rekordlåg pelletsförbrukning i vårt hus (tack vare den varma sommaren) och senast vi fyllde på pelletslagret var i april. Men nu börjar pelletsbingen att sina, och på bilden ovan är jag i full färd med att lasta pelletssäckarna ur bilen.

Nu är det lördag eftermiddag, och jag tänker ägna kvällen åt att softa. Ser fram emot att göra upp eld i öppenspisen, hälla upp en öl och bara slappna av.


Läs även andra bloggares åsikter om
, , ,

E24:
Materialet som spås kunna stoppa jordens uppvärmning
#1 - Beate

Så skönt att läsa att vi inte är ensamma om långa, sköna sovmorgnar under helgerna. Vi har alltid haft denna "ovana" (i de flestas ögon) och njuter för fullt.

#2 - Mia

Jag hoppas du har en riktigt behaglig kväll tillsammans med din sambo. Kvalitetstid mest hela dagen, i så fall...

#3 - Selma

Softa är bra sysselsättning.

#4 - Åsa

Vi eldar mest med ved, så här blir det mycket kapa och hugga istället...

#5 - Elisabeth

E24 "Materialet som spås kunna stoppa jordens uppvärmning"



Svenska Aerogel AB verkar glada, och läser man kommentarerna/inläggen till artikeln så lär man sig nästan mer, än man gör av själva artikeln.



Själv är jag alltid lite avvaktande till nya material.

Blålättbetong och ytong visade sig vara radioaktiva, asbets får man cancer av, de nya fiberarmerade gipsplattorna till våtrum ger arbetarna lungbesvär och hosta, nya vattenbaserade husfärger möglar mm,

ja vi får väl se kul om det kan komma ut något gott av produkten.

#6 - Tina

Jasså P-A, det blev inga 600 kg-säckar den här gången!

#7 - Tina

Jasså P-A, det blev inga 600 kg-säckar den här gången!

#8 - Kerstin

Vet inte om jag vågar elda igen efter sotelden!

Blir det kallt får jag väl falla till föga!

Du hade ju lite att lyfta där!

#9 - mimmione

låter gött, som vi säger här på bästkusten lördagar är bra dagar

#10 - Cina

Vi beställde några pall med pellets igår.. Förra laddningen räckte riktigt länge.. Länge leve den globala uppvärmningen hahahaha skojjar bara Nu hotar dom med den värsta vintern någonsin.. BURRRRR