Ännu ingen snö i Timrå



Igår, söndag, tog sambon och jag en promenad nere vid havet vid Vivstavarvskapellet i Timrå. Solen sken och temperaturen var riktigt behaglig. Här har vi ännu inte fått någon snö och kan fortfarande njuta av höstens alla färger. Kameran var naturligtvis med och jag förevigade allt från fåglar till undervegetation.



På en åker hade en stor mängd olika sorters fåglar samlats, allt från kanadagäss till kråkor (tror jag). Jag är inte så hemma på fåglar men fascinerades av deras beteende. Helt plötsligt gick en stor flock med kråkor ner på låg höjd och flög kors och tvärs ovanför våra huvuden. Det hela kändes nästan som en scen ur Hitchcocks film "Fåglarna". Efter en stund lugnade de ner sig och parkerade i trädtopparna i en liten björkallé.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,
#1 - Lotta

Här har vi haft 13 plusgrader idag, jättehärligt!

Fina kort du delger oss.

:-)

#2 - Åsa

Ingen snö här heller. Ganska skönt faktiskt.

#3 - Beate

Vilka härliga bilder, speciellt den med alla fåglar i trädet.

Var glad att ni inte fått någon snö än, vi fick ju en en-dagarsvariant för två veckor sedan här nere. Det räcker gott och väl - till jul.

#4 - Per-Anders

Lotta: 13 grader låter nästan som sommar.



Åsa: Snön får gärna dröja för mig.



Beate: Precis. Några dagar kring jul kan det få snöa. Sedan får det räcka.