När allt blev fel vid frukostbordet



Idag tänkte jag berätta lite om min frukost. När jag äter frukost brukar jag börja med att bre en smörgås, gärna på ett mörkt mjukbröd, och sedan toppar jag med något lämpligt pålägg, exempelvis en skiva rökt skinka. Till det dricker jag ett glas mjölk. När jag ätit upp smörgåsen gör jag ytterligare en eller två, fast med ett annat pålägg, typ en ostskiva eller leverpastej. Ibland händer det även att jag äter ett kokt ägg.

När jag ätit upp alla mackor, och det eventuella ägget, går jag över till frukostens höjdpunkt, filmjölken. Filmjölken äter jag med en sked ur en djuptallrik, och ovanpå filmjölken brukar jag hälla någon form av flingor. Det kan handla om Crunchy eller ibland müsli.

Men i morse hände något. Utan att jag egentligen kan förklara varför så inledde jag mitt frukostätande med filmjölken och inte med mackorna. Efter några sekunder kom emellertid jag på vad jag gjort, och jag började istället bre en smörgås. Turligt nog hade jag bara hunnit ta några skedar av filmjölken och jag kunde snabbt gå tillbaka till den invanda frukostrutinen.

Ibland är det ganska lite som kan skapa dramatik i vardagen.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,
#1 - Ann Catrine

Vardagsdramatiken ska man inte förakta..

Hoppas dagen fortsatte enligt ordinarie planer ;-)

#2 - Micke

SVAR: Japp, rätt pris är vad som gäller :)



Frukost ja...blir ju bara ett par mackor här...svårt att få nån dramatik då, fast man kan ju glömma sockret i kaffet förstås, då blir det liv i luckan här ;)



#3 - Elisabeth

Ha,ha...du är så rolig, ditt inlägg blev dagens andra höjdpunkt.



Det här var den första.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8156602.ab



#4 - Beate

Japp, avviker man från invanda rutiner så blir det panik. Å vilken stadig frukost du äter!

#5 - Lennart

Min frukost är väldigt enkel, en kopp kaffe innan jag går till jobbet. Så tar jag en kopp där också medan jag väntar på att datorn vaknar till.

#6 - Mia

haha, ingen skada skedd i alla fall!



Du har en award att hämta hos mig om du vill.

#7 - Per-Anders

Ann Catrine: Hittills har allt gått bra.



Micke: Själv dricker jag inte så gärna kaffe, men om jag gör det så vill jag ha både socker och mjölk i.



Elisabeth: Jag tror inte jag flyttat om jag bott på Knulmyrsvägen 6.



Beate: Fast jag kanske borde lägga till att det är bara på helgerna som jag äter en stadig frukost. På vardagar blir det bara en tallrik filmjölk.



Lennart: Om jag endast skulle dricka kaffe till frukost skulle jag må dåligt.



Mia: Ska titta närmare på din award.

#8 - Ailas

Frukosten här är ingen ritual. Den kan bestå av i princip vad som helst och det finns icke heller några bestämda tider. Idag blev det clementiner, pepparkakor och tranbärsjuice. Sent.

#9 - Cina

SJälv kämpar jag med att försöka äta frukost över huvudtaget.. Har alltid varit dålig på det.

Händer ofta att jag kommer på det framåt 12,00 att OJ, just det... kanske borde ätit... men men då är det ju redan luch.. haha. Ha de gott..

#10 - Marie Sjöström

Hej Per-Anders

 

Tack för en rolig blogg!

 

Jag hittade er sida och undrar om ni skulle vara intresserade av att publicera en länk till våran klients hemsida?

Denna artikel har en diskret länk till Expedias hotellboking hemsida, som vi sammarbetar med.

 

Namn: Expedia

URL: http://www.expedia.se/



Tack för att ni har tagit er tid och läst. Tveka inte att kontakta mig om ni har några frågor. Jag skickar gärna en artikel till er om ni är intresserade.



 

Med vänlig hälsning,

 

Marie Sjöström

OBAN Multilingual

#11 - Kerstin

Gröt med lite lingonsylt, 1 skiva lingongrova men getmese och en stor kopp grönt te, se där är min frukost!

Tack för goá orden om mina djur!

#12 - Lisbeth

...intressant att detta inlägg fått så många kommentarer... =)

#13 - Per-Anders

Ailas: Clementiner och tranbärsjuice är väl ganska nyttigt?



Cina: På helgerna äter jag alltid frukost så där framåt 12.00.



Marie Sjöström: Om jag ska vara ärlig så fattar jag inte vad du menar.



Kerstin: Din frukost verkar riktigt lockande.



Lisbeth: Ja, intressant och kul.