Idag blev det pannkakor till middag



Jag gräddade pannkakor till middag idag. Sambon har lärt mig att det går fortare om man gräddar i två stekpannor samtidigt. I början av vårt samboliv var jag lite skeptisk till denna form av turbomatlagning, men efter att ha provat några gånger så tycker jag det funkar bra. Jag hann till och med ta en Hipstamaticbild med min mobil.

Pannkakor har alltid tillhört den skara av maträtter som jag betraktar som mina favoriter. Jag äter dock inte ärtsoppa till, utan istället mackor av mjukbröd med rökt skinka på. Och så sylt på pannkakan förståss.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,
#1 - Kerstin

Inga dåliga grejer det där inte!

Har också skippat ärtsoppan till torsdagspankakorna,

inte för att det inte är gott utan för att det blir to much!

#2 - Elisabeth

Pannkakor är gott,

jag tinar ett par tärningar hackad spenat och blandar i smeten, ett trick som lever kvar från den tiden då barnen bodde hemma.



Jag skrev pann-kor först, men det är också gott.

#3 - Lotta

Jag ryser vid ordet pannkakor. När jag var liten så grät jag när mamma gjorde pannkakor för jag tyckte att det var ingen mat. Kan idag äta någon enstaka men sugen det blir jag då aldrig.



Ha en trevlig kväll!



:-)

#4 - Åsa

Det där med två pannor var smart. Jag gillar inte att steka pannkakor för att det tar sån tid att stå och glo på dem i pannan.



sv: Jag har aldrig skrivit exakt vad jag jobbar med. Men jag kan säga så mycket att jag jobbar med inköp/ekonomi/produktionsplanering/försäljning/marknadsföring på ett mindre företag i plastbranchen. Fast mässan vi ska på handlar om träning och hälsa, för vi tillverkar träningsredskap också........

#5 - Cina

Ja där var vi då olika.

För mig har pannkakor alltid kännts som kris mat.

Kanske för att man fick det väldigt ofta när man var liten och familjen fattig. Dom där mackorna däremot... Skinka och ost... In i våffeljärnet med dom så blir det kanon, om man nu inte råkar ha ett mack järn.. Ha en go helg..

#6 - Beate

Det var ju torsdag och på torsdagar äter man pannkakor. Raggmunk äts på tisdagar;-)

De tröstar mig att såväl Lotta som Cina delar mina åsikter om pannkakor. Har aldrig lagat några faktiskt. Däremot är hemmalagad ärtsoppa en höjdare några gånger om året.

#7 - Per-Anders

Kerstin: Det är just därför jag också skippat ärtsoppan. Om mna äter ärtsoppa blir det liksom två måltider i en. Och så mycket mat orkar jag inte på samma gång.



Elisabeth: Hackad spenat var ett bra tips. Det ska jag prova!



Lotta: Trevlig kväll du också!



Åsa: Jo, det går betydligt fortare med två pannor.



Cina: Nja, jag tycker inte det är krismat. Däremot snabb och enkel mat. Och god mat.



Beate: Aldrig lagat pannkakor..? Himmel! Jag gillar även raggmunk men visste inte att det är tisdagsmat. Ska genast införa det här hemma.

#8 - Lisbeth

ja, pannkakor är gott :)

Jag använder oxå 2 stekpannor samtidigt :) ...samt att jag diskar undan under tiden de steks.

Fast det är gott att tillsätta riven potatis & lök, då blir det lite matigare.