Årets glögg har samma färg som diskmedel



Årets glögg heter Blossa X och har (enligt marknadsföringen) smak av saffran. När sambon och jag provsmakade i helgen kunde vi urskilja saffran i doften, men däremot inte så mycket i smaken. Vid uppvärmningen noterade jag däremot att Blossa X hade samma färg som vårt diskmedel, vilket dock inte ska ses som något negativt. Vårt diskmedel är faktiskt väldigt vackert.

Men trots (eller kanske tack vare) att vi inte kände någon smak av saffran så tyckte vi att Blossa X smakade okej. Emellertid saknar jag Blossas mandaringlögg från i fjol. Den tyckte jag var god.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

#1 - Beate

Om glögg har samma färg som diskmedel... nej du, då tackar jag ned direkt.



PS. Flaskan - allts inte diskmedelns - är dock cool, men den kan man ju inte dricka;-) DS

#2 - Elisabeth

Har en förpackning med Blossa Glögg: Hjortron & Armagnac julen -05, Lingon & Enbär julen -06, Blåbär julen -o8,

men jag nyttjar inte starkvaror så det får nog bli julklapp till någon i år.



Läste det här på Newsmill om FB

http://www.newsmill.se/artikel/2010/11/09/medierna-bryr-sig-inte-n-r-flashback-r-ddar-liv

#3 - Fredrik

Instämmer, ingen hit den där.. hoppas dom gör om o gör rätt inför nästa smak!

#4 - Per-Anders

Beate: Fast glöggen smakade inte diskmedel.



Elisabeth: Låter som spännande glöggsorter. Intressant artikel på Newsmill.



Fredrik: Jag skulle vilja att Blossa fortsatte med mandaringlöggen.

#5 - Mia

Snart dags att kolla in Blossas glögg. Årets glögg brukar alltid vara slut när jag börjar kolla efter den... :-) Sen i starten...