Spotify underlättar städningen i hemmet



I takt med att vintern övergår till att bli vår så minskar också blogglusten. I alla fall temporärt. När utomhustemperaturen stiger är det betydligt roligare att skutta runt på tomten och njuta av diverse villaägaraktiviteter, som exempelvis att fälla träd. 

Men ibland kan det bli lite för mycket av det goda.

I mitt förra blogginlägg berättade jag om trädet vi fällt på vår gård och det efterföljande röjningsarbetet. Att släpa tallgrenar är oerhört fysiskt ansträngande, och de senaste kvällarna har jag varit helt slutkörd (inser nu att jag inte har världens bästa kondition). Flera dagars arbete med att släpa tallgrenar sätter sina spår.

När jag vaknade i morse kände jag mig alldeles ledbruten och det var med stor möda jag lyckades släpa mig upp ur sängen. Jag lyckades i alla fall släpa mig ända till datorn och upptäckte att Spotify genomgått en rejäl uppgradering. Genast kände jag mig mycket piggare och satte omedelbart igång att utforska de nya funktionerna.

En kul funktion är att man numera kan spela de mp3-låtar man har på datorn via Spotify, samt även synka dem så att man kan spela dem i mobilen. Detta innebär att jag enkelt pluggar in min iPhone i stereon och kan spela ACDC på hög volym när jag dammsuger golvet i villan.

Här delar jag med mig av min Spotifylista med noga utvalda dammsugarlåtar (man måste vara registrerad Spotifyanvändare för att kunna lyssna på låtarna):



 
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,
#1 - Selma

Bra musik är ett måste för dammsugning. Ett absolut måste.

#2 - Mia

Inte går det att lyssna på musik till dammsugarlåten? Något jag missat i så fall...

#3 - Per-Anders

Selma: Precis. Så är det.

#4 - Per-Anders

Mia: Omman spelar musiken på tillräckligt hög volym, då funkar det.

#5 - Helen

Jag brukar sjunga själv i samma tonart som dammsugaren.

#6 - Beate igen

Då är det ju bara att spot(ta) i näverna och fortsätta med den fysiska träningen. Ledbruten kallas också för träningsverk och går över efter några dagar;-)

#7 - Per-Anders

Helen: Det låter säkert jättebra.



Beate: Träninsvärk..? Ah.., det har jag hört talas om.

#8 - Ailas

Ingen musik till dammsugning, men däremot brukar jag lyssna på Brahms ungerska danser när jag dammar! Du kan inte tro hur det ser ut här då! Eller ja, kanske kan du? Jag fullkomligt svävar fram över golvet. Vet för all del inte hur rent det blir, men kul har jag!



Jag är musikvän, men vill absolut inte ha musik på hela tiden. Tystnaden kan vara underbar också.

#9 - Per-Anders

Ailas: Jag håller med dig. Jag älskar musik men vill bara lyssna när jag själv vill - och bara på det jag gillar. Jag har exempelvis svårt att lyssna på musik när jag jobbar. Då vill jag kunna fokusera på mitt arbete.