iPhone - din vän på toa



Det ska vara en iPhone i år.

Jag vill härmed meddela att den tekniska utvecklingen inom området sociala medier har gjort nya omvälvande framsteg. Nu finns det optimala verktyget för dig som har tråkigt när du sitter på toa. Med ett enkelt knapptryck kan du koppla upp dig mot andra människor som också sitter på toa - över hela världen.

Förutsättningen är att du har en iPhone och att du har laddat ner appen iPoo.

Alla verkar ha en iPhone nu för tiden, mobiltelefonen med de rekordstora försäljningssiffrorna. Till iPhone finns också ett stort urval av applikationer (i dagligt tal appar), dvs dataprogram som man enkelt laddar ner till mobilen. Det finns faktiskt många användbara och nyttiga appar, men det finns också en del häpnadsväckande appar. Exempelvis iPoo.

iPoo är alltså toavarianten av Facebook, där man med hjälp av sin iPhone kan koppla upp sig med andra som också sitter på toa. Så kan man sitta där på kanten och utbyta skitprat (humor!) med övriga världens toabesökare, eller kanske rita en rolig gubbe som man skickar iväg till någon annan nödig person.

Själv vill jag ha lugn och ro när jag sitter på toa, för att helt och hållet kunna fokusera på det jag håller på med. Jag tycker iPhone är en riktigt trevlig och användbar mobil/surfdator, men på toa får den inte följa med. 



Aftonbladet:
Svenska appar säljer som smör

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,
#1 - Selma

Det finns tillfällen i livet då man ska fokusera på kvalitetstid, med sig själv.

#2 - Per-Anders

Selma: Ja, ett exempel på sådan tid är när man sitter på toa.

#3 - Beate

Herregud... finns det några gränser för... appar;-)

AjFån säger jag bara.



PS. Kul att ni vill åka till Polen. Det kommer ni inte att ångra, det lovar jag.DS

#4 - Tina

Det låter skitkul! ;)

#5 - Mia

hehe.... skitbra!

#6 - lodbroke

Det där är en typisk "sensations-app". Man försöker hiita på något nytt som ingen gjort. Skit(!) i om den är bra eller inte, folk kommer köpa ändå för att testa.

#7 - Cina

Där ser man! Nödiga behov uppfinnes ständigt!

#8 - Per-Anders

Beate: AjFån... Ha ha. Kul!



Tina: Fyndigt av dig där.



Mia: Just det.



Ladbroke: Alla recensionerna i anslutning till nerladdningssidan tyder på att många faktiskt har laddat ner iPoo.



Cina: Nödigt eller onödigt? Det är frågan.

#9 - Anna

Håller helt med dig, dator på toa låter inte lockande. Däremot tycker jag det är mysigt när man kommer hem till folk och de har en stor bunt tidningar intill toan!

#10 - Martin

hahaha helt galet!