Gangbang på trädgårdsmöbeln



När jag tidigare ikväll skulle flytta på några fällstolar, för att kunna klippa gräsmattan, upptäckte jag att fällstolarna hade blivit alldeles gröna. Dessutom rörde den gröna färgen på sig. Sambon upplyste mig om att hon läst i lokaltidningarna att våra trakter invaderats av bladlöss, och att det troligen är sådana kryp som dekorerat vår trädgårdsmöbel.

Jag sprang snabbt in efter kameran och lyckades faktiskt ta några hyfsat snygga bilder på de små krypen. När man tittar på bilden ovan ska man komma ihåg att varje lus är endast några millimeter lång. I uppförstorning så ser de nästan ut som något slags gelegodis.

Titta på bilden nedan till höger där de gaddat ihop sig i en rejäl gangbang - eller vad de nu har för sig. Undrar bara vem den röda bossen till vänster i bild är. Klicka på bilderna nedan för att se dem i förstoring.

 

Sundsvalls Tidning;
Bladlössen kalasar som aldrig förr
Mängder av ryska bladlöss i havet

Aftonbladet:
Bladlössen kalasar som aldrig förr

Läs även andra bloggares åsikter om , ,
#1 - Mia

Du låter ganska belåten över besökarna! Tror ni kanske kommer att bli dödligt trött på dem innan sommaren är slut - eller hur länge de nu tänker stanna.

#2 - Cina

Det röda kanske är "chefslusen"?

Vilka fina bilder! Store Bror är helt fascinerad, har redan letat upp förstoringsglas och i eftermiddag blir det garanterat lusletning i trädgården. Är jag elak om jag hoppas att han inte hittar några?????

#3 - Kerstin

Fina bilder på hemskt äckliga djur!

Storbaggen har att göra!

Du får gärna behålla dem!

#4 - Selma

Gah, inte vill man ha hur mycket live-porr som helst i trädgården inte.

#5 - Lisbeth

Jaha! Det var därför! Vi har oxå haft sån invasion på tomten... "muttra-muttra" Bläh!

#6 - Pjoltas

De är ju så galet harmlösa de där djuren. Jag började tänka på på Pugh Rogerfeldt eller vad han nu heter, när jag såg den röda.

=)



ps. Svampbilden hade vit bakgrund och jag pajade den när jag gjorde om den i telefonen. Därav det vita kluddet på vänstersidan.

#7 - Lotta

Man kan ju alltid hoppas att det finns någon fågel som gillar gröna små kryp. Så de kommer till någon nytta i alla fall.

Mycket fina bilder!

Hoppas de inte växer och blir större :-)

#8 - Em

Vad äckligt! Men samtidigt jättefina bilder. Jag hade också hämtat kameran på en gång. :D

God morgon!