Vardagsfunderingar om livet



Idag besökte jag en av företagets arbetsplatser för att intervjua några anställda till en artikel i personaltidningen. På väg ut igen passerade jag en whiteboard i foajén där någon skrivit ett tänkvärt visdomsord:

"Livet är som en kontorsstol, det gäller att ha rätt inställning!"

Är det egentligen så enkelt? Kan man uppnå lycka i livet endast med hjälp av sina tankar?

Nån som har någon intressant fundering i sammanhanget?


Läs även andra bloggares åsikter om
, , , ,
#1 - Kerstin

Tankarna är nog viktiga, tänka positivt hjälper sägs det! Går i terapi för att få hjälp med livet!

Ha de!

#2 - Beate

Mmmmh... inte skulle jag vilja sitta på min inställning hela dagarna;-)

Men annars hålla jag med. Rätt inställning till livet kan göra en glad ocg positiv. Lycka däremot är en annan sak... tror jag.

#3 - Mia

Till väldigt stor del tror jag att den egna inställningen är betydelsefull. I de flesta situationer kan man välja att se negativa aspekter i det, finna fel eller att välja att se det från den positiva sidan. Väljer man att inte hänga upp sig på, gräva ned sig i, småsaker så tror jag att man får ett bättre liv! För den sakens skull bör man ha ett kritiskt förhållningssätt till livet och inte ställa sig positiv till saker och ting utan att tänka efter - i så fall kan det få trista konsekvenser.