Motorvärmarkabel på drift



Spårlöst borta.

Under ungefär hela vintern har jag letat efter motorvärmarkabeln till min bil. Jag har ett svagt minne av att jag förra vintern lånade ut den till någon av våra ungdomar, och jag har ett ännu svagare minne av att jag fick tillbaka den. Men där upphör minnesbilderna. Jag kan inte för mitt liv komma på vart jag lagt den.

Jag har letat överallt - i garaget, i källaren, i datarummet och till och med i sovrummet. Men ingenstans någon motorvärmarsladd.

Riktigt frustrerad var jag förra veckan när det var -25 grader ute och bilen var helt genomfrusen. När temperaturen når sådana avgrundsdjup, då behöver man verkligen en motorvärmarsladd. Och än en gång gav jag mig iväg ut på skallgång - i garaget, i källaren och i datarummet. Denna gång skippade jag dock sovrummet och letade i pannrummet istället.

Men fortfarande ingen motorvärmarkabel.

Jag tänkte för mig själv: ska jag verkligen behöva åka till Biltema och köpa en ny sladd, trots att jag vet att jag redan äger en.

Nåväl. Sedan några dagar tillbaka är kylan inte längre lika dramatisk, och i stället visar termometern endast några få minusgrader. Jag står och tittar ut genom fönstret och försöker hitta något som skulle kunna tyda på vår när plötsligt sambon kommer in efter en biltur.

"Jag har hittat din motorvärmarkabel", säger hon.

"Va.. Vart då?", säger jag.

"I bilen", svarar hon.

Hoppsan! Först blir jag lite skamsen efter denna insikt, men så blir jag arg. På vad vet jag inte riktigt. Men här har jag varje morgon satt mig i en djupfryst bil i tron att motorvärmarkabeln varit försvunnen. Och nu när den äntligen är tillbaka närmar sig temperaturen noll.

Nu vill jag ha revansch! Ge mig 25 minusgrader så jag får användning av min motorvärmarkabel.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,
#1 - Beate

Ha, ha, ha!!! Klockrent. Får medge att det kunde ha hänt mig... alltså inte att ha UPPTÄCKT kabeln utan att ha haft den i bakluckan. Sorry, jag bara garvar:-)))



PS: 1. Du slapp ju lägga ut en massa pengar till en ny (ha, ha, ha... kan inte sluta skratta).

2. Det räcker väl med fem minusgrader för att vaärma upp bilen.. okay då, här pratar vi nollåttor;-)

3. Klockrent kommentar på min blogg. DS

#2 - Kerstin

Nej, så ta mig tusan min vän!

Du får stå ut med att Du inte letade i bilen!

Några -25 vill vi inte ha, ha,ha!

Nu vill vi ha vår och värme så vi blir av med snön till Påsk!

#3 - Ailas

Haha, den var allt bra! Men inte ens för den goda berättelsens eller ens för din skull vill jag ha några 25 minusgrader! Ok, möjligen då hemma hos dig, men bara där... XD



Men jag kan ge dig ett tips: Se nu till att spara kabeln på ett ställe där du lätt hittar den nästa vinter! Skriv små lappar också, vilka du placerar strategiskt i hela huset... med tydliga anvisningar om VAR du hittar kabeln! (Fast ja, hade jag varit din sambo, hade jag nog skojat lite med dig, genom att gömma om kabeln.)

#4 - Pjoltas

Det är som Pjoltas brillor, som helt plötsligt bara dyker upp.. på näsan.

=)

#5 - Daniel

Typiskt kvinnor att de ALLTID hittar bortgömda saker!!!

#6 - Em

Det är nog bättre att lägga såna saker på osannolika ställen, det är där man brukar leta.. :D

#7 - Mia

hehe, skrattar gott! Så typiskt och så irriterande... men det räcker med minusgrader över 10 nu... för den här säsongen, tycker jag. Du får tåla dig...

#8 - Per-Anders

Beate: Jo det hade varit surt om jag hunnit köpa en ny kabel.



Kerstin: OK, jag håller med. Ingen mer kyla vill vi ha.



Ailas: Det där med lappar är bra. Jag tillämpar faktiskt sådana redan.



Pjoltas: Det har hänt att jag letat mobilen och hållit den i handen hela tiden.



Daniel: Jo, det är lite störigt att de gör det...



Em: Jo jag skulle nog lagt den i sovrummet från början.



Mia: Jag får väl se fram emot att använda den nästa vinter. Frågan är vart jag ska förvara den till dess.

#9 - Lisbeth

hahahaha!!! Ja, herreminje ;D

Ska vara du till att våga erkänna en sån tabbe offentligt, PA. Det var bra gjort!

#10 - Per-Anders

Lisbeth: Det finns värre tabbar jag ännu inte erkänt. Men det kommer...