Ännu ingen vår i sikte



I dagens Aftonbladet påstår man att våren är här. Men när jag tittar ut genom fönstret ser jag inget annat än snö och åter snö. Jag tittar närmare på kartan i Aftonbladets artikel och ser att påståendet endast gäller södra Sverige. Känner mig faktiskt lite avundsjuk.

Här i Timrå är det alltså fortfarande full vinter, och snöhögarna är på sina håll gigantiska. Vid vissa vägkorsningar är också snövallarna så höga att det nästan är omöjligt att se om det kommer någon bil på vägen man ska köra ut på.

Men ibland händer det faktiskt att snöröjningen ger sig ut på vägarna för att ta bort snövallar som tagit för mycket plats på vägbanan. Bilden ovan tog jag sent en kväll för ett par veckor sedan när man med hjälp av en stor snöslunga fraktade bort snö från Köpmangatan i Timrå.

Nu hoppas jag att även vi i norra Sverige snart får ta del av plusgrader och barmark.

PS. Snöslungor har blivit en storsäljare på Blocket denna vinter.


Aftonbladet:
Nu är våren i Sverige!
Snöslungan en riktig snabbsäljare på Blocket

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,
#1 - Beate

Ja du, Sundsvall/Timrå ligger ju ca 50 mil norr om 08. Men tror det eller ej: det ser likadant ut här... utanför mitt fönster. Ja så var det ju snöstorm här också idag (ni hade ju sol). Gud vad jag är trött på "skiten" (sorry). Våren börjar väll i mitten på maj eller....

#2 - Per-Anders

Beate: Håller med.

#3 - Daniel

Jisses. Det va att ta ut våren i förskott!!!

#4 - Selma

Snart så, till midsommar ska du se att det mesta är borta.

#5 - Kerstin

Här finns inte ens en snöskyffel att uppbringa!

Jag vill oxå ha vår, -20 grader här i morse, vi bor i ett "köldhål"!

#6 - Per-Anders

Daniel: Ja precis.



Selma: Det får vi verkligen hoppas.



Kerstin: Fast idag hade vi faktisk noll grader och solsken. Det var riktigt härligt.

#7 - Maggan

Ha, ha... Hmmm... Lite skev världsbild...??? Åker jag 50 mil söderut från Sundsvall, ja då befinner jag mig i Nyköping!

#8 - Per-Anders

Maggan: Men å andra sidan kallas ju flygplatsen för Stockholm/Skavsta.