...fast egentligen skulle Thursdays ha vunnit



Borde väl egentligen inte grotta ner mig i Melodifestivalen utan ägna tankarna åt vettigare saker. Men det är en sak som jag tycker är konstig, nämligen varför inte Melodifestivalens bästa låt gick till final.

Anna Bergendahl i alla ära men jag tycket tävlingens bästa låt var Thursdays med Lovestoned. Låten var ett av bidragen i deltävlingen från Malmö, men tyvärr så kom den inte längre än så. Jag tycker den borde ha vunnit hela tävlingen.

På något viss kommer jag att tänka på sommaren när jag hör den här låten (se videoklippet ovan). Den är liksom glad och lagom skuttig.


Aftonbladet:
– We all love Salem!
Här är ditt nya liv Anna
Anna hade kopior av de förbjudna skorna
Så galen var efterfesten!


DN:
Anna Bergendahl vann med ”This is my life”

Läs även andra bloggares åsikter om
, , ,
#1 - Beate

Du har nog rätt... en riktigt "earworm". Den kan man ju nynna till redan efter första "lyssningen (=nu). Lite nostalgiskt coolt alltså;-) ungefär som Gyllene Tider eller så...

#2 - Selma

Den hade jag missat alldeles.

#3 - Pjoltas

Ja, det är ju kul att Markus Hellner är med och sjunger iallafall!

;)

#4 - Per-Anders

Beate: Jo precis. Den biter sig liksom fast.



Selma: Vilken tur du fick höra den här.



Pjoltas: Markus Hellner..? Vet bara att de har två norrlänningar i gruppen.

#5 - Josefin

Enligt mig finns det ett enkelt svar på den frågan. Låten påminner ju så otroligt mycket om fjolårets vinnare! Melodin, rösten på killen till höger och så en fiol också - hur pinsamt hade det inte varit att skicka det här bidraget till Norge!?

#6 - Per-Anders

Josefin: Menar du vinnaren i den svenska uttagningen eller hela Europafinalen? Jag tycker den absolut inte den påminner om Norges vinnarlåt.