Panik i hotellduschen



Nu är jag hemma igen efter tjänsteresan till Österrike. Det blev två intensiva dagar på pappersbruket i Laakirchen, men framför allt var vistelsen både trevlig och lärorik. Vädret var också bra och jag kände inte heller av någon pollensnuva.

Allt var med andra ord toppen, utom på en punkt: hotellduschen.

Det började med att jag inte fick igång duschen. Förutom duschslangen och vattenröret till badkaret fanns en stor ratt på duschväggen, och självklart vred jag på den. Inget vatten kom dock, och eftersom det var en röd och en blå markering på ratten så förstod jag i alla fall att det var med den som man ändrade vattentemperaturen. 

Men ingen annan rörlig del fanns i sikte och jag började känna en begynnande panik. Det var ju strax frukostdax och kort därefter skulle vi infinna oss på pappersbruket. Och här står jag och får inte igång duschen.

Det är i sådana situationer man blir benägen att ta till våld.

Lite mer hårdhänt började jag att rycka och slå på vattenröret och på duschslangen, men inget hände. Jag kände hur ilskan började tillta och med ett stadigt tag ryckte jag till i ratten med den röda och blå markeringen.

Och då kom vattnet. 

Äntligen kunde jag börja duscha, och att vattnet av sig själv pendlade mellan iskallt och skållhett tänker jag inte gå närmare in på här. Att vattnet också plötsligt slutade rinna ur duschen, för att strax åter få full fart, berodde antagligen på att många hotellgäster duschade samtidigt.

Men jag klagar inte. För övrigt var hotellet jättetrevligt, och från balkongen hade jag en fantastisk utsikt över vattnet och bergen.

Men jag är trots allt glad över att vara hemma hos min trygga svenska dusch igen.

Bilden ovan: Jag hade i alla fall sinnesnärvaro att föreviga den motsträviga duschen på bild.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,
#1 - Ann Catrine

Vilken trilskandes dusch! ;-)



Flataklacken vs Naggen är tydligen en kamp som pågår...

#2 - Kerstin

Borta bra men hemma bäst, heter det ju!

Sv. Ja, katter är underbara djur, har två för närvarande!

Ha det fint!

#3 - Selma

Jag tror det är som med kortmaskiner på affärer. Alla måste vara lite olika så att man alltid måste känna sig en smula dum för att man inte fattar hur de funkar på en gång. Vad vitsen är med att ha det så i en dusch där man ändå för det mesta är ensam om sin förnedrande dumhet, förstår jag inte än men jag kommer nog på det.

#4 - ÅSa

Den struliga duschen ville nog bara vara vänlig nog att ge dig ett minne för livet från Österrike

#5 - Beate

Jamen hallå: det låter precis som duschar i England. Förresten ska du vara tacksam att det fanns dusch på hotellet... de brukar ju föredra badkar - precis som engelsmännen.

#6 - Mia

Duschar kan vara ett äventyr i sig...