Jag är inte bjuden på brölloppet



I går offentliggjordes gästlistan till bröllopsfesten i samband med vigseln mellan prinsessan Victoria och Daniel Westling. Bland de inbjudna finns familj, vänner och en rad utländska kungligheter. Men också flera svenska artister och deras respektive: Per Gessle, Peter Jöback och Helen Sjöholm har alla förärats en privat inbjudan.

Däremot är inte bloggaren Per-Anders bjuden.

– Jag vet faktiskt inte varför. Troligen beror det på att jag varken är kändis eller nära bekant med brudparet, säger Per-Anders i en kommentar.

I stället kommer Per-Anders att vara hemma och klippa gräset på villatomten.

– Jag får nog se bröllopet på TV som alla andra. Fast egentligen har jag nog inte tid. Jag har en del ved på baksidan av huset som jag måste ta hand om, avslutar Per-Anders.


Aftonbladet:
Carola får inte gå på bröllopet
Vad ska du ha på dig, Victoria?
Så här blir ditt nya liv, Daniel

DN:
Världsmedia riktar blicken mot Sverige
Dalahäst och brödrost till brudparet
Ostadigt bröllopsväder
Polisen: Snälla, lämna bilen hemma!

ST:
Flaggar för brudparet
Svenska flaggan hissas i Sundsvall

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,
#1 - Beate

Ta du hand om ditt ved så kollar jag fotbolls-VM under tiden;-)

#2 - Kerstin

Vi är ju några till som inte är inbjudna.

Lika bra, enklare skönare och billigare att se det hela i TV rutan!

Kan man ju göra annat under tiden oxå!

Ha en fin lördag!

#3 - Selma

Min inbjudan verkar också kommit på avvägar. Man kanske borde gå ut i media och beklaga sig.

#4 - Mia

Sträck på dig och var glad att du slapp delta i glamouren...