Brev till Tomten

 

Härom dagen utspelades följande dialog i fikarummet mellan mig och en av mina kollegor på jobbet:

Kollegan:
"Tänk så fort tiden går. Snart är det ju midsommar och då vänder allt på nåt vis. Då blir dagarna blir kortare och kortare igen."

Jag:
"Ja precis, snart är det jul igen".

Mitt svar kom spontant och utan att jag riktigt tänkte på vad jag sa. Men det ligger ju faktiskt något i mitt påstående. Det är ju bara ett halvår kvar till jul, och innan man vet ordet av så börjar det snöa och det ligger julreklam i postlådan. Så därför tar jag nu konsekvensen av mitt konstaterande och publicerar här min önskelista inför julen:

1. Withings WiFi Personvåg Denna personvåg kan man koppla upp mot det trådlösa nätverket och Internet, och så fort man väger sig så laddas vikten in på bloggen. Det skulle optimera mitt viktminskningsprojekt betydligt.

2. Push-out kalsonger Detta är ett led i jämställdhetsarbetet. Om kvinnor kan få ha pushup-bh så måste väl vi män kunna få ha pushout-kallingar.

3. Stealth Laptopfodral  Jättehäftigt laptopfodral som ser ut som ett stort kuvert.

4. Vuvuzelan Jag har faktiskt inte sett någon match i det pågående fotbolls-VM men jag har hört talas om Vuvuzelan som stora delar av den sydafrikanska publiken blåser i. Jag har också sett en film på YouTube (se länken till Vuvuzelan), och blåsinstrumentet verkar ju ganska läckert. Skulle kunna komplettera julfirandet här hemma.

5. Vooni Internetradio På Internet finns många bra radiokanaler och med denna apparat kan man lyssna utan att behöva sätta sig vid datorn. Min favorit bland radiokanalerna är för övrigt Radio Paradise.

6. Ducti Plånbok Ginormous Okey, jag ska erkänna att jag egentligen inte önskar mig denna plånbok - därför att jag har en redan. Plånboken är tillverkad av silvertape och jättecool.

7. Spionpenna Detta är en bläckpenna med inbyggd videokamera, och med den i skjortfickan kan man filma allt som händer omkring en. Kan vara bra att ha om jag vill föreviga mina kvinnliga kollegors muntra kvittrande.

Hoppas nu bara att Tomten läser min blogg.

Bilden ovan: Gräset lyser grönt på villatomten, endast tomtemor är vaken (okey jag vet att det inte rimmar, men jag är ändå ganska nöjd med bilden). 

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,
#1 - Em

Jepp, snart är julen här utan att sommaren egentligen dök upp. :(

Sv: LCHF-mat finns på alla middagstallrikar, det är bara att välja bort det som INTE är det. Brukar för det mesta handla om potatis, pasta, bröd eller ris.

#2 - Kerstin

Ja, det var ju ingen dålig önskelista och i god tid!

En del sådant man behöver, en del rena lyxen men så skall det ju vara med julklappar!

God Jul!

#3 - Lotta

Oj då, vad tiden gick fort!

Du kommer säkert att få allt du önskar, eftersom du nu är ute i så god tid.

Kan man inte få önska lite i förväg. Som lite värme eller så......

:-)

#4 - Åsa

HAha! Vågen hade blivit en succe!!!

#5 - Selma

Ja, God Jul då!



och Glad Midsommar också!

#6 - Mia

Lugn i stormen! Låt oss njuta av vår vackra sommartid innan snack om tomte, julklappar och liknande! :-) Igår sa en tjej på arbetet att om sex månader är det julafton - men herregud... NU är det sommar, tänkte lilla jag... s

#7 - Fredrik

Spionpennan funkar super och är perfekt när man vill föreviga något i smyg :)