Allsång med två sekunders fördröjning



I serien Per-Anders upptäcker Sverige har nu turen kommit till Göteborg i södra Sverige. I Göteborg är det varmt och skönt, och här bor det glada människor. Jag har just tagit en promenad längs huvudgatan Kungsportsavenyn där jag stannade till på Coop ekobutik & ekocafé för att äta en sallad. Trevligt och gott.

Från hotellfönstret har jag utsikt över Liseberg och nyss insåg jag att sändningen av Lotta Engbergs allsångsprogram pågår för fullt nedanför mitt fönster. Raskt slog jag på TV 4 på hotell-TVn och kan nu höra Lottas och Markoolios tjoande från två håll. Fast ljudet på TVn kommer några sekunder senare än genom fönstret. Det måsta antagligen ta omvägen i en massa kablar innan det når fram till TVn.

Synd bara att jag varken gillar Lotta Engberg eller diverse allsångsprogram på TV. Men lite coolt är det faktiskt ändå.

I morn väntar en hel dags sammanträde och sedan flyget hem till Timrå.

Bilden ovan: Liseberg och det pågående allsångsprogrammet fotat från mitt hotellrum. Många människor verkar vara på plats.

Mina tidigare blogginlägg från svenska metropoler:
Hammerdal
Skellefteå



Aftonbladet:
Allsångspremiär på Liseberg

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,
#1 - Cina

JA! Min favoritserie! Gillar inte heller Lotta sådär jättemycket men att sjunga allsång själv med en hop trevliga människor, det gillar jag!

Coolt att höra från två håll. Live och live!

#2 - Daniel

Men Lotta som e så go, gla och keck!

#3 - Selma

Man får ibland känna sig lite udda när man inte gillar allsång eller vare sig den ena eller andra allsångsledaren.

#4 - mimmione

hallå hotellrum att du inte gick dit istället så kunde du ha sjungit med

#5 - Beate igen

Alltså Göteborg ligger i västsverige, men är man från Timrå så är väll allt söder om Stockholm söder;-) Cool med läget på ditt hotell, men jag förstår dig, giller varken Lotta eller allsång speciellt mycket.

#6 - Anna

Men oj, PA, vad du flyger och far!

Tur att du får hänga med mig ut till hygget i Ljusåsen på torsdag och komma ner ordentligt på jorden! :)

Vi ses!

#7 - Mia

Aha... jag var i Gbg 17-20 juni, vi missade varandra med en dag! Säger hej så här i efterhand... :-)