Ska jag blogga eller klippa gräset?



Jag sitter här med en prästkrage i handen och rycker bort kronbladen, ett efter ett. För varje blad säger jag omväxlande: "klippa gräset" - "blogga" - "klippa gräset" - "blogga..."

Det blev "blogga". 

Skönt! Om sanningen ska fram har jag ingen lust att klippa gräset.

Men att blogga, det gillar jag. Fast den senaste tiden har det blivit lite glest mellan blogginläggen. I den här värmen blir man lite, så att säga, blogg-off. Jag orkar inte så mycket mer än att - göra ingenting. Vilket faktiskt är jätteskönt.

Jag är nu inne på min andra semestervecka (av fyra). Hittills har jag njutit av att bara få vara hemma och varva ner, utan att behöva ha några som helst måsten. Nu känner jag emellertid hur den mentala styrkan börjar återta, och härom dagen föreslog jag min sambo att vi kanske kunde ta och resa någonstans. Vi brukar ju göra det varje sommar.

"Okej", sa hon.

Sagt och gjort. Så nu har vi bokat en lite tripp till Gdansk i Polen, en plats som vi varit nyfikna på länge. Gdansk är ju ytterligare en av alla de gamla öststatsorterna runt Östersjön som nu blivit attraktiva turistorter, och som både erbjuder bad- och kulturupplevelser. Det ska bli riktigt spännande att åka dit.

Fast nu känner jag hur mitt bloggskrivande mattat mina krafter, och jag måste vila igen. Nu ska jag släpa mig ut på altanen och svalka mig med en bit melon.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

#1 - Beate

1. Bra att bloggandet vann. Här låter det ungefär såhär: "städa, plocka" - "blogga". Bloggandet vinner a l l t i d!

2. Att bara vara är ju det bästa som finns, men när man inte orkar vara längre finns det ju alltid en öl i kylen - eller en melon;-)

3. Tar ni bilen med er till Gdansk? Å som sagt: jag säger bara Sopot - ett måste. När åker ni?

#2 - Mia

Jag hoppas att du delar av dig med litet restankar eller resminnen från Gdansk inom snar framtid.

#3 - Per-Anders

Beate: Vi tar inte bilen med till Gdansk. Självklart ska vi även till Sopot. Vi åker till veckan.



Mia: Jodå, kameran följer med till Gdansk.

#4 - Beate

Yiipphhiie: 4 dagar. Det är ju kanoooon. Det som är mindre kanoooon är att du inte kan släpa med dig 12 flaskor vodka (à 90 spänn flaskan i bilen);-). Ska kolla mina "anteckningar" från ifjol under helgen å ger er lite tips - om du vill alltså. Vi fick ju de flesta tips från min polska arbetskompis Radde (som har en lägenhet där) samt killen som hyrde ut sin lägenhet till oss. Alltså sån't som en "vanlig" turist inte kommer över.

#5 - Per-Anders

Beate: Jag tar gärna emot tips inför vår Gdanskresa. Även om jag kunde skulle jag inte köpa 12 flaskor vodka. Däremot tänkte vi köpa lite Goldwasser, Gdansk egen likör med guldflagor i (köpte en sådan flaska i Tyskland för nån månad sedan). Jag tar gärna emot tips på trevliga restauranger med inhemsk mat.

#6 - Selma

I Gdansk har jag varit vilse i bil, länge, utan att egentligen se något av staden.

#7 - Kerstin

Att plocka bladen av prästkragen minns jag från min ungdom, då läste man :älskar, älskar ej! Hela dagen/veckan kunde kännas förstörd om det blev:älskar ej!

Roligt med resan till Gdansk, skall bli roligt att höra om den?!

Jag fick ställa in min efterlängtade jubileumsresa( Dalai Lamas 75 års dag) till Lahsa p.g.a. hjärta och blodtryck! Passa på att resa så mycket Ni kan medan kroppen tillåter!

Ha en fin helg!

#8 - Per-Anders

Selma: För tio år sedan besökte jag Krakow och Warsawa å jobbets vägnar. Jag minns att trafiken var väldigt hetsig.



Kerstin: Jo jag gillar att resa. Jag gör det så ofta jag får möjlighet.

#9 - Lotta

Mycket att se och uppleva i Polen. Har själv varit där ett flertal gånger. En gång tillsamman med mina flickor, var vi på en ridskola i en vecka. Mycket lärorikt. En kväll så åkte vi ut med häst och vagn, en tur på två timmar.Kusken pratade och skrattade oavbrutet i två timmar på polska, vi fattade inte ett dugg, men kul hade vi.

Har du sett solen?

:-/

#10 - Helen

Jag har ännu aldrig varit i Polen. Numera bor jag ju emellertid på en plats med färjförbindelse med det landet, så det är bara en tidsfråga.