När timingen blir fel



Timing är allt.

Finns det något mer störande än när man är på väg hem från jobbet och man lyssnar på en bra låt på bilens CD-spelare och när man kommer hem så är låten inte slut än och man måste sitta kvar i bilen hemma på gården för att lyssna färdigt på låten?

Fan...

Härom dagen hände det igen. Jag var på väg hem från jobbet och just som jag svängde av motorvägen i Timrå så startade Are You Ready med Pacific Gas & Electric (grym låt från 1969) på en av mina egenhändigt brända CD-skivor med blandade låtar. När jag körde in på villatomten så hade låten inte kommit längre än till första refrängen. Blev tvungen att sitta kvar i bilen för att kunna höra klart låten. Ville ju så gärna höra gitarrsolot.

Kissnödig var jag också...

Var den nån som sa nåt om i-landsproblem?


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,
#1 - Ann Catrine

Känner igen problemet...

Måste leta upp låten och höra om jag känner igen den!

#2 - Beate

Klockrent!!! Som alternativ kan du ju ta en MP3-spelare med hörlurar, då slipper du sitta i bilen tills låten är klar. Nackdelen med denna lösning är ju iofs att du inte hör nå't i trafiken;-)

#3 - Anna

Ja P-A, det var verkligen ett i-landsproblem!! Det är väl helt underbart att du kan sitta kvar i bilen och lyssna då! :)



GLAD SOMMAR!

#4 - Em

Det där problemet har inte jag. Eller jo, jag kan självklart bli kissnödig, men jag menar att jag måste lyssna klart - inte har jag bil heller för den delen. ;D

Sv: Bloggen var nerstängd, så blogg.se fixade till det igen (med en bakc-up, tror jag).

#5 - Per-Anders

Ann Catrine: Are you ready är en riktigt bra låt, Trots att den är gammal så håller den än.



Beate: Nja, hörlurar i bilen är inget alternativ för mig. Jag vill kunna spela så högt att det vibrerar i bilrutorna.



Anna: Precis. Var sak måste få ha sin tid.



Em: Undrar hur det är att åka buss och favoritlåten spelas i bussradion precis när man ska stiga av. Risken är ju att man åker för långt då.

#6 - Ailas

Kors i spindeln sicket i-landsproblem. Är det säkert att du hann i tid in på dass? ;)

Jag har ingen stereo i bilen, tycker faktiskt inte så mycket om musik i bilen... så musikälskare jag är.



Trevlig kväll!

#7 - Per-Anders

Ailas: Jodå, jag hann in i tid.

#8 - Helen

Jag måste återkomma med en nyfiken fråga på din lista över tre saker på min blogg: Om du måste välja mellan dina vinyl och CD - vad väljer du då? Och vilken av alla är mest oersättlig?

#9 - Kerstin

Kan inte komma fort nog ur bilen!

Av olika anledningar:))

#10 - Lotta

Du hade ju kunnat stå utanför bilen och lättat på trycket medan du gungade i takt till musiken.

På tal om musik i bilen så är det än värre då man hör en jättebra låt på radion, väntar att den ska ta slut för att höra vem det var som sjöng och de inte säger det förrän efter fyra låtar :-/, då gäller det att ha festblåsan med sig.

:-)

#11 - Selma

Jag har kört irriterande långsamt för att hinna lyssna färdigt ett kapitel av ljudboken men aldrig suttit på garageinfarten för en låt.

#12 - Mia

hehe... var du glad att du inte är hängiven P1-lyssnare och inte kunde lämna ett intressant pratprogram. Det kunde alltid varit värre.