Jag vägrar klaga på värmen!



Den här veckan är min första av fyra semesterveckor, och jag kan bara konstatera: vilken fantastisk sommar vi hittills haft i år! Strålande solsken, jättevarmt och semester. Kan det bli bättre?

Visst har det stundtals varit väldigt varmt, men det skulle inte falla mig in att klaga. Jag har fortfarande traumatiska minnen från i vintras, då temperaturen visade minus 25 och snön var meterhög. Då var jag tvungen att klä på mig en massa kläder för att kunna gå utomhus. Nu kan jag iklädd T-shirt och kortbyxor gå in och ut som jag önskar.

Varje sommar brukar vi resa någonstans, men i år har vi ännu inte planerat någon resa. Och det är väl lika bra det. Sommarvädret finns ju redan här hemma i Timrå. Just nu njuter jag av att endast göra det som faller mig in, och det är oftast ingenting.

Igår kväll gick jag dock en liten runda med kameran och hittade några smultron på villatomten. Resultatet blev bland annat bilden ovan.


Aftonbladet:
Hudläkaren: Brännskadan är en kraftig inflammation
Fixa bästa fuskbrännan
Solguide för smarta
SMHI varnar: Kraftigt åskoväder väntas i dag

DN:
Värmerekord runtom i landet
Vädret slog till med åska och tromb
Åska på väg till Sverige

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,
#1 - Selma

Det är inte värmen det är det att vi planerat in snickerijobb i värmen jag klagar på.

#2 - Beate

Instämmer helt. Läxade upp några klagande kollegor idag och påminde dom just om den gångna vintern. Å att bara vara utan att göra någonting är ju en drömsemester.



PS. Skulle inte ni till Polen? Smultronbilden är riktigt läcker. DS

#3 - Per-Anders

Selma: Ja, det är kanske inte det allra roligaste att snickra i det här vädret. Jag klöv ved en stund idag i gassande solsken, men blev tvungen att sluta därför att det var för varmt.



Beate: Ett tag funderade vi på att åka till Gdansk men vi ännu inte kommit sill skott att boka.

#4 - Kerstin

Jag klagade inte i vintras, inte på kylan bara på snömängden!

I dag klagar jag inte heller, åska och lite regn gör temperaturen njutbar i dag!

Klokt att stanna hemma i värmen!

ha de`!

#5 - Helen

Helt riktigt att inte klaga. Det blir ju ändå inte svalare för att man klagar. Bättre att utnyttja värmen till allt det där man inte kan göra på vintern. Inte lätt om man måste jobba dock.

#6 - eva

Jo, jag kan sluta klaga men tycker för den skull absolut inte om denna värme. Beror främst på att jag mår riktigt dåligt av den.

#7 - Per-Anders

Kerstin: Vi har haft några åskväder inklusive störtskurar med regn. Men det var fortfarande varmt i luften så jag kunde ändå sitta ute under altantaket.



Helen: Det är lite så jag tänker. Jag passar på att vara ute så mycket jag kan när det är varmt.



Eva: Jag har den fullaste respekt för dem som mår dåligt av värmen. Lagom är naturligtvis bäst.

#8 - Mia

Man kan njuta av sommaren på många sätt... ett sätt är att njuta av din fina bild! Jag har tänkt flera ggr som du vad gäller värmen kontra vintern. Vi lärde oss i vintras att det är dumt att klaga på sommaren... :-)