Jag vill ha större vågor i Vivstavarvstjärnen



Utan vidare omsvep så erkänner jag att jag är en badkruka. Det ska mycket till innan jag badar utomhus på sommaren. Och om jag ska bada då ska det vara varmt i luften, varmt i vattnet och gångavstånd från min bostad. Så egentligen finns det bara en badplats som uppfyller de kriterierna: Vivstavarvstjärn i Timrå.

Där har jag idag tagit mitt premiärdopp denna sommar.

Men om jag ska vara ärlig så finns det ytterligare ett kriterium för att min badupplevelse ska bli lyckad: jag gillar rejäla vågor. Exempelvis sådan som finns på badstranden Barceloneta i Barcelona. Där badade jag i höstas och det var en fantastisk upplevelse. Jag kunde inte få nog av jättevågorna och tyckte det var jätteroligt att svepas med av de enorma vattenkrafterna.

Tyvärr så bjuder inte Vivstavarvstjärn i Timrå på jättevågor modell Barceloneta, men min badupplevelse idag var helt okej ändå. Jag hade ju min kamera med mig så att sambon kunde dokumentera mitt premiärdopp.

Så här bloggade jag i höstas om Berceloneta:
Badterapi i Barcelona


Aftonbladet:
Nu drar åskan och regnet in
2010 – varmaste året sedan 1880

DN:
Urladdning efter värmeböljan
Gångna värmeböljan nästan som 1994


Läs även andra bloggares åsikter om
, , , , , , ,
#1 - Mia

hmmm... ska sanningen fram så har jag inte badat än i år... Men beror kanske mest på att jag inte varit vid havet och jag badar helst i havet numer. Där badar jag gärna mycket och länge. Tyvärr, så verkar maneterna ha kommit till västkusten och det är ett gissel... då gäller det att se upp... eller se ned... så jag inte befinner mig på samma plats som en brännmanet...

#2 - Per-Anders

Mia: Som tur är så slipper vi brännmaneter i vivstavarvstjärn. Jag har i alla fall inte sett några.

#3 - Ann Catrine

Nope, inga maneter och inga vågor... men ljummet vatten?! Ser nästan ut som om du tar ett dopp i Gröntjärn i Hälsingland ;-)



Nattinatti

#4 - Per-Anders

Ann Catrine: Vattnet var riktigt varmt och skönt.

#5 - Selma

Norrlands tjärnar bjuder sälla på de där riktiga surfvågorna.

#6 - Per-Anders

Selma: Nej, de gör ju inte det. Knappt några vågor alls...

#7 - Kerstin

Tufft av dig i.a.f.!

Har inte vågat i vågorna på de senaste åren!

#8 - Beate

Det såg ju onekligen fint och varmt ut i din sjö. Är ingen badkruka alls men förstår att du njuter av förhoppningsvis 24-gradigt vatten. Det är mitt enda krav om jag nu ska hoppa i.

#9 - Pjoltas

Känner igen det där. Då är vi två

=)