I Polen dricker man öl med sugrör



Tillbaka på hotellet igen efter en heldag i Gdansk. Idag har vi besökt fackföreningen Solidaritets museum (återkommer om det i senare blogginlägg), åkt turistbåt igenom Gdansk gigantiska hamn, samt shoppat och ätit gott.

Nu är jag helt slut och tänker stupa i säng. På bilden ovan dricker jag öl på polskt vis - med sugrör. Men jag tror jag föredrar att dricka som jag är van, direkt ur glaset. 
#1 - Kerstin

...med sugrör?

Ja, det kanske går!

Ser fram emot bilder!!!!

Ha de´!

#2 - Beate

I Polen dricker man också öl med hallonsaft i. Prova;-)

#3 - Mia

Öl är gott... men inte vill jag ha sugrör då. Känns inte OK... :-)

#4 - Selma

Öl med sugrör, det känner man att det är helt fel.

#5 - Micke P

Ja, det var ju ett annorlunda sätt att dricka öl på!

Nästa gång du åker till Polen, ska du åka till Krakow. En helt fantastisk stad! Vackert och mycket gott öl!!!