Gatufesten nervous breakdown



Så var det ju detta med Sundsvalls Gatufest, då. 

Den här veckan pågår alltså Gatufesten i Sundsvall, och precis som tidigare år så är det gratis inträde på onsdagen (under torsdag, fredag och lördag måste man betala inträde för att komma in på området). Och precis som så många andra så passade även jag och sambon på att besöka Gatufesten under gratis-onsdagen.

På Gatufesten är det alltid fruktansvärt många människor på plats, det är trångt och det är köer överallt. Och om man vill äta i något av restaurangtälten så måste man räkna med lång väntetid. Stående mitt i detta inferno frågar mig själv: varför utsätter jag mig för detta?

Tja, svaret är väl att det liksom hör till att gå på Gatufesten. Och vill man inte betala inträde så kan man i alla fall gå dit på gratis-onsdagen.

Det är egentligen inte mycket som lockar mig på Gatufesten, varken matupplevelser eller artister. Det som möjligen skulle kunna få mig att betala inträde är om Neil Young vore på plats för en konsert.

Istället ser jag fram emot den 7 augusti då Roxette kommer till Sundsvall. Sambon och jag har redan köpt biljetter och jag funderar på om jag till och med ska försöka mig på en Jimmy Jump.

På bilden ovan går jag lös på en portion revbensspjäll som jag köpte i ett av Gatufestens restaurangtält.



Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Aftonbladet:
Roxettes spelning flyttad till Halmstad
#1 - Ailas

Ja, varför utsätter man sig för sådant där? Inte är det då för maten i alla fall... Väl?



Här har vi just nu internationell matmarknad och dit går man faktiskt just för matens skull. Men det är å andra sidan inte någon stadsfest.



Festigheter av typen stadsfest undviker jag, eftersom det är stor risk att träffa på berusade elever som kommer och kramar om. Låter kanske trevligt, men... är måttligt kul.

#2 - Kerstin

En riktig bit!

Ha en bra dag!

#3 - Elisabeth

Revbensspjäll, jag som trodde det var en chokladkaka, ja där ser du hur min hjärna fungerar.

#4 - Selma

Ju äldre jag blir dess svårare har jag för folkfester, kanske är det för folk helt enkelt.

#5 - Per-Anders

Ailas: Internationell matmarknad låter spännande - och gott.



Kerstin: Jajamän. Revbensspjäll är gott.



Elisabeth: Revebensspjäll och choklad är ju lite lika i färgen.



Selma: Jo, det kan vara lite jobbigt när det blir för trångt.