En dag i snöyran



Jag fryser.

Nyss har jag kommit in i stugvärmen efter en hel dag ute i snöovädret. De senaste timmarna har jag varit ute och skottat snö på gården.

Dagen började klockan 8.00 i morse då jag och kollegan körde bil upp till Bollstabruk. Det snöade rejält och var ganska halt men resan gick bra ändå. I Bollsta gjorde vi ett antal reportage till vår personaltidning och när vi var klara med det hade det hunnit bli eftermiddag. Sedan var det bara att sätta sig i bilen igen för att åka tillbaka till Sundsvall-Timråregionen.

Väl hemma igen fick jag tillbringa några timmar med snöskottning eftersom hela vår gård snöat igen. Jag blev svettig av att skotta snö, samtidigt som jag blev kall i ansiktet. Och nu sitter jag här vid datorn och fryser.

Tror jag ska ta en dusch.

Ovanstående konstnärliga foto har jag tagit på motorvägen mellan Sundsvall och Timrå. Det gick så sakta så jag kunde fota i lugn och ro.

Jag har tidigare bloggat om vintervädret:
Tacka vet jag slaskväder
Rapport från snöyran
Med hopp om en kort och snöfri vinter


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Aftonbladet:
Notan för snön – 3,5 miljarder
Sveriges första SM i snöbollskrig
#1 - Beate

1. Känner igen "läget (se bloggen)

2. Suveränt foto :-)

3. Skaffa badkar och 30 min i 42 graders vatten

4. Om tre inte går att ordna ta en konjak;-)

#2 - Kerstin

Livet har sina poänger..

#3 - Mia

Snorhalt har vi det även i Småland många av dagarna nu...