Tacka vet jag slaskväder



Idag har det varit minus 25 grader ute. Jag tycker det är alldeles för kallt. Det är så kallt så det nästan gör ont. Usch!

Jag kan inte se några som helst fördelar med denna kyla. Bara nackdelar. Förutom att det är obehagligt att vara utomhus så är pelletsförbrukningen dramatiskt hög. Dessutom sliter kylan på bilen. Det är så kallt så det knakar i biltaket när jag svängar. Tur att man har en Volvo som startar i alla väder.

Tacka vet jag slaskväder. Då kan man andas.

Bilden ovan tog jag för en vecka sedan. Då var det inte lika kallt som nu. Men det snöade. Jag föredrar nederbörd framför sträng kyla.


Läs även andra bloggares åsikter om
, , , , , ,

Aftonbladet:
Nu blir det varmare!
Rekordkallt i natt
Meterologen: Därför är det så kallt
Hur kallt är det hos dig?
#1 - Kerstin

Börjar faktiskt att svänga, skulle tycka att ett slaskväder kan vara på tiden nu!

Mina höns fryser om fötterna!

Ha det gott o varmt!

#2 - Beate

Ditt inlägg är som en resa till drömparadiset i mina öron. Äntligen en som vågar säga sanningen om denna människoplågeri. Tack!!!



PS. Jag kör Peugeot och den startar också... än så länge. Jag vill också ha regn och slask tillbaka å ska aldrig gnälla om "gråväder" igen, jag lovar! DS

#3 - Helen

Nja, jag håller inte med. När vintern väl har kommit så vill jag att snön ska ligga kvar. Slask är det värsta som finns - förutom på våren när snön har gjort sitt. Däremot föredrar jag temperaturer kring -5 och inte -25.

#4 - Per-Anders

Kerstin: Och jag som började svänga från slaskväderanhängare till snö- och minusgraderanhängare.



Beate: Startar en Peugeot när det är minusgrader?



Helen: 5 minusgrader och snö är ok tycker jag.