Gudrun grymmast i Let´s Dance



I kväll har jag chockat min sambo. Jag har tittat på Let´s Dance på TV.

"Jag är chockad", sa hon. "Ska du verkligen se på Let´s Dance?"

Saken är den att jag tidigare fnyst åt Let´s Dance därför att jag ansett att programmet tillhör kategorin trams-TV. Jag har ansett att Let´s Dance bara varit ett program för wannabe-kändisar som skuttar runt på ett dansgolv, endast för att få exponera sig i TV.

Men den här gången är det annorlunda. Nu vill jag se på Let´s Dance därför att jag tycker att några av deltagarna är intressanta karaktärer som kanske lyfter denna underhållningsserie till en något mer intellektuell nivå:

Peter Wahlbeck är en av mina favoritståuppkomiker som vanligtvis brukar häckla korkade företeelser i samhället. Nu är han själv med i ett program som Let´s Dance där han med väldigt rak rygg svingade runt sin partner på dansgolvet. Han fick mig dock inte att skratta.

Stefan Sauk Hans monologer i Tillfälligt avbrott är ju oförglömliga och i kvällens program dansade han med ett lömskt leende på läpparna. Stefan Sauk såg trygg ut på dansgolvet.

Gudrun Schyman. Säga vad man vill, men hon är definitivt en karaktär i politiken. Trots flera förnedrande  vurpor i privatlivet, har hon alltid lyckats resa sig igen och gå vidare. Dessutom vågar hon bjuda på sig själv som få andra politiker törs göra. Ikväll bjöd hon åter på sig själv men var kanske inte den bästa på dansgolvet (och inte heller den sämsta).

Förresten, kanske Let´s Dance kunde få ersätta riksdagsvalet. I stället för partiledardebatter får partiledarna delta i Let´s Dance och sedan får tittarna rösta. Som förstapris får sedan vinnaren i Let´s Dance bilda regering.

Jag noterade också att programmets signaturmelodi är den gamla David Bowie-låten Let´s Dance från 1983. På LPn tyckte jag dock att låten Cat People var bäst.

Aftonbladet:
Följ ”Let’s dance”- premiären här – minut för minut!
Tonys nya piratskägg
Dansante Sauk en snuskgubbe
– De höll på att halshugga varandra
Läsarna: Du var bäst, Claudia

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,
#1 - Beate

Alla verkar blogga om Let's dance i kväll. Har inte sett programmet.... och kände knappast igen Viktoria Svensson som visades upp på en annan blogg. Jag ger mig;-)

#2 - Kerstin

Kul, ingen dum idé, isf. partiledardebatter får vi partiledarbaletter,ha,ha!

Såg in te Let´s dance, fick bli På spåret och Midsommer.

#3 - Per-Anders

Beate: Viktoria Svensson tillhör de för mig okända deltagarna i Let´s Dance.



Kerstin: Just det, partiledarbaletter var ett bra ord. Tänk att få se Sahlin och Rainfeldt i en romantisk piruett.