En julklapp från hjärtat



Några dagar före julafton berättade jag här på min blogg att jag inte riktigt visste vad jag skulle ge min sambo i julklapp. Men så hittade jag den till slut, julklappen som jag verkligen kunde ge henne med kärlek. Bokstavligt talat.

I en heminredningsaffär hittade jag nämligen en skylt med ordet kärlek, bestående av lösa bokstäver som man placerar på en liten hylla. Sambon blev jätteglad och hon tyckte att rätt plats för budskapet var på väggen i vårt sovrum. Där sitter den nu och utgör en fin dekoration ovanför våra sängar.

Bokstäverna står alltså lösa på hyllan och går ju därmed att flytta. Teoretiskt sett skulle man alltså kunna bilda nya ord, men jag kan inte komma på något annat ord än "kärlek". Om någon som läser detta har något förslag så meddela gärna detta i en kommentar.

Det kan ju vara bra att ha något att pyssla med ifall jag skulle få svårt att sova någon natt.


Läs även andra bloggares åsikter om
, ,
#1 - Lisbeth

Hej, det var en jättefin julklapp! En sån som jag skulle blivit rörd av o få... ;)



Kanske "kär lek", "kel är k", "elkräk", eller... fniss

#2 - Beate

En absolut 100-poängare!!! Riktigt, riktigt bra!!!

Kan bara komma på LEKKÄR... när andan faller på alltså ;-)

#3 - Helen

Jättefin! Kan man få tips om tillverkare? Ang variationer: om man tillfälligt plockar bort en del bokstäver så finns det ju en del korta ord som kan bli aktuella: ÄR, LÄR,RÄKEL, KLÄR (hoppas ni aldrig får användning för ord som KRÄK eller KRÄL).

#4 - Kerstin

Vilken fantastisk julklapp!!

LEK KÄR är oxå mitt förslag till variation, om nu det behövs:))

#5 - LissenTo

En riktigt fin julklapp!

God fortsättning!

#6 - Ailas

Jag kan mycket väl förstå att julklappen blev uppskattad!

Föreslår att hon ibland bildar om bokstäverna till RÄKKEL, vilket betyder att du ska trolla fram räkor, skala dem varsamt och med känsla samt serverar dem på bästa sätt. Räkor är klassisk kärleksmat, enligt vad jag känner till. :)



God fortsättning!

#7 - Per-Anders

Lisbeth: Elkräk. Det brukar jag säga när rakapparaten inte funkar.



Beate: Jodå, lekkära är vi lite då och då.



Helen: Jag köpte den på Village i Sundsvall. Village är en kedja med butiker över hela Sverige. Där finns många coola prylar faktiskt.



Kerstin: Jo man behöver ju inte använda alla bokstäverna samtidigt.



Lissen To: God fortsättning!



Ailas: Jodå, räkor är gott. Och nyttigt.

#8 - Tina

Vi trodde ju att du hade köpt bokstäverna till en kälke (plus ett R) när vi såg dem på julafton :)

#9 - Mia

Det som slog mig först är att det också kan bli räklek, men det är nog mer människolek som det syftas på...



Jag instämmer i att det var en fin och litet rolig julklapp.