Jag har förvandlats till Avatar



I morse vaknade jag av ett gallskrik, men det var inte jag som skrek utan min sambo.

"Herregud, hur du ser ut", skrek hon sittande på knä i sängen. "Vad har hänt?"

"Va..? Vadå" sa jag. "Jag har inte gjort nåt!"

"Jamen, se dig i spegeln. Du ser ju förskräcklig ut!", fortsatte hon att skrika.

Jag gick ut i hallen och det jag fick se i spegeln gjorde mig fullständigt skräckslagen. Min hudfärg var blå, min näsa liknade könsorganet hos en häst och jag hade fått kattliknande ögon som satt nästan ute vid öronen.

Och vilka öron, sen. Stora blålila öron som mera liknade öronen hos ett stort kattdjur. Det kändes som blodet skulle frysa till is i mina ådror när jag insåg att jag under natten förvandlats till en Avatar.

Jag tittade noga på mig själv i spegeln och tänkte: Hur kommer mitt liv att bli? Vad ska de säga på jobbet? Törs jag någonsin gå och handla på ICA igen? Hjälp!

---

Okej, jag skojar bara. Storyn ovan är bara påhitt. Men den är ganska kul. Tänk vad mäktigt det skulle kännas att få komma på jobbet någon morgon och se ut på det viset.  

Vad är då Avatar? Jo det är en ganska ny film som handlar om planeten Pandora, och som befolkas av de människoliknade figurerna Navis. Navimänniskorna har blå hudfärg och svansar (se min beskrivning ovan) och lever i harmoni med naturen på Pandora. Men så går människorna från jorden till anfall (med infiltratörer kallade Avatarer), och allt knasar till sig på Pandora.

Själv har jag inte sett filmen, men jag har läst om den på Wikipedia samt sett några trailers på nätet. Jag vet inte heller om jag kommer att se filmen. Att döma av de trailers jag sett verkar filmen mest handla om romantiskt trams i Science fiction-förpackning.

Avatar är i alla fall vinterns storfilm och med en budget på 237 miljoner dollar är den historiens fjärde dyraste film.  

Min förvandling till Avatar (se bilden ovan) har jag gjort i Photoshop. Mitt Photoshopjobb är väl ganska okej, men på nätet hittade jag Rania photoblogg som gjort en väldigt snygg Avatarförvandling av sig själv i Photoshop. Den är mycket snyggare än det jag åstadkommit.

Bilderna nedan visar mitt ansikte före och efter behandling i Photoshop.

Wikipedia:
Filmen Avatar

Filmen Avatars hemsida:
Avatar movie



Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Aftonbladet:
”Brokeback” – decenniets film

DN:
”Avatar” har dragit in en miljard dollar
#1 - Kerstin

Hua, Du är bättre live tycker jag!

Hemsk förvandling, med tanke på den mängd kommentarer som Raina photoblogg hade kommer detta kanske att bli 2010-talets grej?!

#2 - Beate

Ha, ha, ha!!! Du är en baddare på PS måste jag säga. Snyggt jobbat ... tror jag gillar Avatar-kopian.

Filmen har underbara effekter men storyn är sådär.

#3 - Maggie

hua hur du såg ut... näe du är bättre live and living...



God fortsättning på dig oxå, kul att du hittat mig och vår lilla värld Kompis o min.

#4 - Woopsidaisy

jag tror din fru hade varit jättelycklig om du förvandlats till en avatar... har hört att dom är jäkligt bra i sä...

#5 - Per-Anders

Kerstin: Ja vem vet, det kanske blir inne att förvandla sig till Avatar i datorn.



Beate: Jo, jag har hört flera som sagt att den är väldigt effektfull.



Maggie: Vi får väl se hur jag ser ut nästa gång jag kommer förbi i korridoren.



Woopsidaisy: Det är kanske därför Avatarernas näsor ser ut som de gör.

#6 - Lisbeth

ojojoj... näe, jag gillar dig P-A, precis som du är, vill inte ha dig förvandlad.

Må så gott!

#7 - Mia

Nog är originalet mer tilltalande än den där blåfrusne stackarn... ;-)

#8 - Per-Anders

Lisbeth: Jo, kanske lika bra att vara som vanligt. Det mest konstiga med Avataren är att glasögonbågarna är UNDER öronen.



Mia: Jo, det kanske är kallt på Pandora.

#9 - Matilda

Hejsan,

Jag vet att reklam kommentarer är ingenting man gärna läser, man bryr sig inte om dem.

Men denna kommentar handlar om att väcka en tanke, denna kommentar handlar om att hålla hoppet vid liv.

Så läs gärna mitt inlägg och ägna det en tanke, fundera på vad du kan göra.



http://elitecyclist.blogg.se/2010/january/en-sang-for-alla-dem-som-vagar-dromma-och-hal.html



Jag tackar för att du läser kommentaren, hur du sedan gör är upp till dig.

Gör ett inlägg och länka till mitt inlägg eller kom på något själv, våga göra någonting!



Vänliga hälsningar

Matilda

#10 - Kitty

En utmärkt förvandling måste jag säga.

#11 - josefin

hejhej hur gjorde man sig till en avatar

#12 - store_sten

Du vill ligg amed alla blåa smurfar din söta sate

#13 - ROBIN HOOD

Åh jag har faktiskt inte sätt Avatar, såg bara halva sedan sommnade jag men vill verkligen se om den! :)

Vilken är din favoritfilm rent allmänt då? :)