Vart tog Anna Bergendahls gitarr vägen?



Allra först måste jag faktiskt få säga att det är en smärre skandal att inte Lovestoned gick vidare i Melodifestivalen med låten Thursdays. Låten var ju klart bäst i kvällens deltävling från Malmö. För ovanligheten skull en medryckande låt som man blir glad av.

Så till kvällens "vinnarlåtar" som gick vidare till Globen:

Anna Bergendahl, med låten This Is My Life, var helt ok. Hon har en skön röst men frågan är ju: vart i hela friden tog hennes gitarr vägen? Den försvann ju spårlöst mitt under hennes framförande. 

Och så Peter Jöback då. Nja, gäsp säger jag.

Övriga funderingar om kvällen delfinal:
Py Bäckman såg ut som en Ozzy Osbourne-look-alike och Noll disciplin lät som en slags blandning av Green Day och Magnus Uggla. Neo med låten Human Frontier lät som ett BWO-substitut, ifall nu någon saknar Bard och kompani.

Tyvärr missade jag förra veckans delfinal från Göteborg, men jag har just insett att den fantastiska trion Blue Man Group deltog som pausunderhållning. Jag är en stor fan av Blue Man Group och såg en hel förställning med dem i London för ett par år sedan. Det var en otroligt häftig show, faktiskt bland det häftigaste jag någonsin sett. Hittade deras nummer från Göteborg på YouTube (se videoklippet nedan).

Avslutningsvis en kommentar till presentationen av låten Thursdays ("torsdagar är som en blandning av onsdagar och fredagar"). Själv tycker jag dock att lördagarna är bäst.



Aftonbladet:
Pernilla Wahlgren missar bröllopet
Bergendahl och Jöback till Globen
- Konstigaste som hänt mig
Läsarna: Hon var bäst i kväll

DN:
Idol-Anna och Peter Jöback till Globen

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,
#1 - Lilla O

Funderade också över gitarren...

#2 - Linn

Tänkte precis detsamma om Py Bäckman, Ozzy Osbourne i ett nötskal! Och Jöback, gäsp, jag håller helt med. Dock tyckte jag låten var fin..

#3 - Per-Anders

Lilla O: Ja precis. Gitarren.



Linn: Visst, Jöbacks låt var väl ok. Men Jöback själv är ju ganska trist.

#4 - Beate

??????????????????????????????



Följde OS.. såklart ... så jag vet tyvärr inte vad du pratar om;-)

#5 - Per-Anders

Beate: Jag brukar kolla på OS jag oxå, men ikväll fick det bli Melodifestivalen.

#6 - Christine

Ja det kan man ju fråga sig ^^ jag tänkte också på det

#7 - Beate

Tack för all info, så vet jag vad jag ska säga imorgon på jobbet i fall någon pratar om Melodifestivalen;-)

#8 - Per-Anders

Christine: Jag har funderat mycket på vart den tog vägen. Kanske hon släppte ner den i ett hål i golvet?



Beate: Precis! Kom ihåg att du ska säga att låten Thursdays var bäst och att det var skandal att inte den gick vidare.

#9 - Em

Jag uttalar mig inte, musik är jag kass på, men takt har jag och älskar att dansa. :D

#10 - Per-Anders

Em: Men om man har taktkänsla så är man i alla fall inte helt utan känsla för musik.

#11 - Pjoltas

Noll Koll's låt var ju en råripp av en Blink 182-låt. Sorgligt.

=/

#12 - Per-Anders

Pjoltas: Typ.