Finn fem fel



Här kommer en liten utmaning för er som gillar klurigheter. Bilden ovan är tagen i höstas när jag sitter och avnjuter en paella vid Placa de Catalunya i Barcelona. Maten var god, luften var ljum och ölen var kall. Allt var alltså hur bra som helst.

Men i den högra bilden har det smugit sig in fem små fel. Den som upptäcker dem får gärna lämna en kommentar här i bloggen och berätta.

Om någon tycker jag ser lite farlig ut så beror det troligen på att jag inte har mina glasögon på mig. Jag tar nämligen av mig dem varje gång jag äter, annars ser jag inte maten.

Om någon vill se en förstoring av bilderna tryck på den lilla bilden nedan.



Läs även andra bloggares åsikter om , , ,
#1 - Kerstin

Varför hittar jag bara två?

Fortsätter att leta!

Gillar det här!

#2 - Kerstin

Har hittat två till, en kvar!

Återkommer:D

#3 - Kerstin

Har hittat två till! Återkommer:D

#4 - Mia

Jag har funnit två fel. Återkommer!

#5 - Maggan

Du vet att jag älskar sånt här!!! Svaret finns på din Facebooksida i dina foton!



Kram

Maggan

#6 - Per-Anders

Kerstin och Mia: Man kan säga att det handlar om både stora och små saker.



Maggan: Snyggt jobbat. Vi får se om det är fler som hittar alla.

#7 - Beate

Har hittat tre ... å då har jag letat ett tag. Perfekt sysselsättning med snöstorm ute.



PS. Du är otroligt duktig med Photoshop. DS

#8 - Per-Anders

Beate: Tack. Fortsätt leta bara.

#9 - Per-Anders

Är det ingen fler än Maggan som hittat de fem felen i högra bilden? Kom igen nu!

#10 - Mia

Tre fel funna! Ska leta upp dig på facebook... :-)



#11 - Per-Anders

Mia: Det går alldeles utmärkt att berätta om vilka fel som hittats här i min blogg.

#12 - Beate

Har hittat ett till. Ska väl leta på Facebook nu;-)

#13 - Beate

Okay då:

1. Gaffeln i Paëllan saknas

2. Pepparfatet är borta

3. En person med turkos topp och svarta byxor är väck

4. Bokstaven "a" på CocaCola flaskan är borta



Är alltså kvar vid fyra. Någon som kan upplysa mig om femman:-)

#14 - Kerstin

Svårt!

I fönstret på höger sida saknas någonting!

Personen med turkos topp hittar jag inte på någon av bilderna, är jag blind?

Bokstaven hade jag inte heller hittat utan hjälp!

Jättekul!

#15 - Mia

Beate - vad är det du kallar för pepparfatet? "flaskan i mitten" till vänster saknas i högra bilden. Är det den du kallar för pepparfa? I annat fall har vi med samlade krafter löst problemet... ;-)



a:et i coca-colan hade jag missat fullständigt.

#16 - Per-Anders

Fast jag tror det är ett fel som ännu inte blivit lokaliserat...

#17 - Kerstin

För fridens skull, kan Du inte tala om det?

Kan inte släppa det här förrän det är uppklarat!

Är som en kriminalgåta:))

#18 - Mia

Aha.... ena örat, ditt vänstra är borta! Alltså örat till höger i bild.

#19 - Per-Anders

Mia: Precis. Det är örat som fattas.

#20 - wogzrm

Ib ye uhakajir ive upovabaf ijewofi, egazu ivifeh ivebafejoj, peyezululo wicikevo.

Svar: ?
Per-Anders