Det räcker med snö nu...



Idag har det åter igen vräkt ner en massa snö. Redan i morse när jag skulle åka till jobbet hade det snöat massor, och jag tänkte forsla bort en del med snölassen. Men jag fick ge upp. Temperaturen var - 2 grader och då blir snön ganska tung, därför skulle jag inte hunnit i tid till jobbet om jag fortsatt att skotta.

Det fick bli snöskottning efter jobbet i stället. Tur att vi fick ärva en snöslunga efter min sambos pappa - den kommer väl till nytta nu.

Nu är jag trött på det här. Nu vill jag inte har någon mera snö. Vår gräsmatta är ju täckt med en dryg meter snö. Det känns som om det kommer att dröja hur länge som helst innan snön smälter bort. Men det är skönt att det inte längre är så kallt. För några dagar sedan hade vi 24 grader kallt. Det är betydligt trevligare med - 2.

På bilden ovan ser vi en stilstudie när jag forcerar snödrivorna med snöslungan.


Aftonbladet:
Fint vinterväder väntas till helgen
”Vägverket struntar i säkerheten”
Det handlar om pengar - inte om luftföroreningar

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,
#1 - Sten Blekman

En sådan där liknande snöslunga väcktes jag av i morse. Det var grannjäveln som höll i handtagen.



Önskar dig en god dag i snösvängen!



Sten ska snart ut och skotta.

#2 - Lisbeth

Ja, nu är det mkt... är tacksam för våran snöslunga oxå, i vinter har den verkligen fått göra rätt för sig =)

#3 - Kerstin

Borde kanske finnas en sådan tingest i den övriga maskinparken!

JA, NU KAN DET VARA NOG!

#4 - Mia

Snygg stilstudie! Ja, bort bort med snön... men visst är det vackert att TITTA på!?

#5 - Yvonne

Men du har ju proffsredskap att ta till! Och erkänn att det skulle vara liiiiite frestande att kasta sig i en snödriva och göra snöänglar! ;)

#6 - Beate

Ja, ja det har jag sagt i drygt en månad nu. Äntligen får man lite medhåll;-)

Ibland har det sina förselar att bo i lägenhet. HSB sköter snöröjningen. Tackar för det!!!

#7 - Pjoltas

Snyggt slungat!

Jag har inte en gräsmatta så jag vill ha mer snö. Iallafall fram till påsk!

=)

#8 - Per-Anders

Sten Blekman: Här var det jag som stod för underhållningen i grannskapet.



Lisbeth: Ja, när det är mycket snö då är det trevligt med en snöslunga.



Kerstin: Vi skulle nog inte haft någon snöslunga om vi inte fått ärva en.



Mia: Jo visst är det vackert när himlen är blå och solen skiner på den vita snön.



Yvonne: OK, jag erkänner.



Beate: Det här med att slippa snöskottning och gräsklippning är något jag saknar från den tiden då jag bodde i lägenhet. Fast det ger bra motion...



Pjoltas: Jo, snö kan vara trevligt som dekoration - några veckor kring jul...

#9 - Bermudabenny

Min upplevelse av vädret just nu... ;)



greetingsfrombermuda.wordpress.com