Per-Anders blogg goes utlandet



Jag har lagt in en översättningsfunktion på min blogg. Du kan se den härintill (Google Translate). Med den kan man översätta min blogg till valfritt språk. Norska, engelska, tjeckiska eller något av de övriga drygt 30 språk det finns att välja på.

Jag testade att översätta gårdagens blogginlägg (det om julbordet på IKEA) till engelska och det stämde hyfsat bra. Men det blev en del konstigheter. Bland annat hade jag en mening som började "Kön var lång och med varsin..." men översatt till engelska blev det "Gender was long and each...". Undrar vad eventuella engelskspråkiga läsare tror om oss svenskar när de läser den texten. 

Till och med kommentarerna blir översatta med Googles översättningsverktyg. Kanske dags för en internationell lansering snart...


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,
#1 - Beppan

Kul grej den där översättningsfunktionen - fast rätt knepiga lösningar serverar den också. Kollade engelskan i ditt förra inlägg med kommentarerna. Det kan ju bero på hur vi skriver. Jag har en förmåga att korta ner meningarna och då¨kan det ju vara svårt att följa tråden.

#2 - Kerstin

Vilken bra ide´!

Hur gör jag, måste kolla!

Ibland är översättningarna obegripliga!

Har hänt att jag "hjälpt till" och ändrat i en översättning, om det fungerade har jag inte kontrollerat!

#3 - soctanten

"gender was long" hahahaha, stor komik! :)



ang din kommentar på bloggen, mjo, tänkte att det kunde tolkas som socialdemokraterna, men det kanske lockar lite mer läsare ;)

#4 - mimmione

har en mailkompis i australien och hon brukar läsa min blogg, ibland blir det som du säger lite konstigt i översättningen, men ofta brukar hon kunna tolka vad som menas i sammnhanget,

#5 - Elisabeth

Live Traffic Feed,

A visitor from San Francisco...coolt, men inte bor jag i Filipstad som har en staty av Nils Ferlin på torget, han med "snus är snus".



#6 - Elisabeth

Vad är det på bilden?

#7 - thien

får jag bara frågar hur du la till din Live Traffic Feed?

Svar: Gå in på : http://feedjit.com och klicka på sign in. Följ sedan instruktionerna.
Per-Anders