Det blev en julgran klädd i nätstrumpa



Idag var sambon och jag i shoppingområdet Birsta för att köpa oss en julgran. Julgranar säljer man lite varstans i Birsta och efter att ha åkt runt bland de olika försäljningsställena hamnade vi till slut vid ett inhägnat område strax intill IKEA-varuhuset. Där hittade vi en julgran som verkade ganska okej, och efter att ha lagt upp 159 kronor på den snöiga disken blev julgranen vår.

Jag kan ju egentligen tänka mig att en plastgran men sambon vill ha en riktig gran och då blir det så. Dessutom vill hon att den ska vara "fin", dvs ha en rak stam och ett jämt fördelat grenverk.

Årets julgran är, enligt sambon, inte helt perfekt men den fick följa med oss hem ändå. Det var kallt och snön vräkte ner, och jag hade inte alls någon lust att stå och frysa bara för att de symmetriska linjerna på de saluförda julgranarna måste kollas.

Nu är vi hemma igen och vår nyinköpta julgran står i badrummet för att snön ska få rinna av. Om ett par dagar står den i vardagsrummet, iklädd glitter och kulor, för att förgylla vår julefrid. 

Bilden ovan: Så här ser årets julgran ut iklädd nätstrumpa. Notera också hur frusen jag ser ut. "Ta på dig en mössa och knäpp jackan", kanske någon säger. "Visst, men va fan... Det finns ju faktiskt plastgranar", säger jag då.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,
#1 - Ann Catrine

Även utanför Hemköp i Granlo står julgranar på rad, men utan nät.

När jag häromdagen gick förbi lät en äldre dam sin stabbiga tax lyfta på benet och pinka på en ädelgran à 179:-.

Hon forstod inte vad jag menade när jag påpekade det olämliga i det hela.

Så någonstans i Sundsvall står en julgran och stinker hundpiss...



#2 - Per-Anders

Oj, kanske inte så roligt om man råkar få hem den granen. I stället för Shit Happens kanske man kan säga Piss Happens.

#3 - Åsa

Det blev plastgran hos oss. Hade tänkt att gå ut och kapa ner ett oskyldigt träd men med tanke på dagens väder så uteslöt jag det.



sv: besviken och besviken, nu har vi ju inget kul att prata om på måndag.....=)

#4 - Beate

Vilket fynd: endast 159 kronor. För dom pengarna får du inte ens en minigran i 08. Håller faktiskt med sambon: ska det vara en gran så ska det vara en äkta. Här blir det ingen gran eller också min glasvariant från i fjol - om jag hittar den;-)

#5 - Lotta

Glädjer mig att ni köpt en julgran som är grön och grann. Hälsa sambon att hon vet hur en jul ska firas.

Julkramar till er båda :-)

#6 - Cina

Ja, lite frusen ser du allt ut men det hör väl till vid graninköp. Jag vill också ha en äkta gran!

#7 - Micke

Hade dragit hem en granjäkel från skogen på egen hand om det inte varit ett sånt helsike med spårvagnarna.

Här kör vi plast och har gjort i många år...!



ha de bäst o ta hand om granen nu! ;)

#8 - Beppan

Äkta eller fusk - det är frågan.

Vi som äger en skogsplätt borde väl hugga en egen, men jag föll för trycket för många år sedan - en plastvariant bor hos oss sedan dess. Bekvämt på många sätt: ingen ohyra invaderar huset, man slipper frysa - och riskera att få en pissad variant :-)

#9 - Kerstin

Ingen gran i år!

Önskar EN RIKTIGT GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!