Skön blues i genomskinligt jättetält på Timråland



Timråland. Så kallas Timrås egen stadsfestival med musik, restaurangtält och öl i plastglas. I år hade man även laddat med ett rejält partytält, på hela 600 kvadratmeter, där både taket och väggarna var genomskinliga. Riktigt coolt faktiskt.

Här tillbringade jag och sambon fredagskvällen tillsammans med en massa glada Timråbor. Vartefter kvällen fortskred samlades fler och fler besökare och till slut var det riktigt trångt i det gigantiska tältet.

När vi anlände till Timrålandet började vi med att titta på menyn, eftersom vår plan var att äta middag där. Men det var inget på menyn som lockade. På menyn fanns bland annat oxfilé för hela 200 kronor, och jag undrar hur stor åtgång det blev på den rätten. I stället gick vi till en av de intilliggande pizzeriorna och åt en varsin pizza.

Tillbaka på Timråland fick vi så avnjuta en rad olika rockband, med mer eller mindre lokal prägel (se nedan bilder på de olika banden). Själv tyckte jag att Gävlebandet Sooner or Later var bäst med sina inlevelsefyllda tolkningar av olika rock- och blueslåtar.

För övrig är detta en helg med många olika nöjesevenemang att välja på i Sundsvall-Timråregionen. Allt ifrån Stöde marknad till Skogsdag i Birsta. Men det evenemang som kommer att locka flest besökare blir nog konsertfesten på Norrporten Arena under fredag och lördag. Igår (fredag) spelade Ulf Lundell och Takida, och ikväll blir det konsert med Roxette. Jag ser fram emot att se och höra Marie Fredriksson göra comeback efter sin långa sjukdomsperiod.

Här kommer några bilder från fredagens Timråland (klicka på bilderna för att se förstoringar):

 Rock & Co

 Sooner or Later

 No Comments

  Dirty Dixxx

 Och så det stora tältet. Med genomskinliga väggar.


ST:
"Marie Fredriksson är en ängel som välsignar oss med sin röst"
Lugn natt trots alla evenemang
Het öppning för Timråland på torget
En fullspäckad helg


Dagbladet:
De laddar upp för helgens musikfest


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,
#1 - Selma

Kul när det händer lite saker.

#2 - Beate

Kul att så mycket är på G hos er i norr. Hoppas solen skiner på alla besökare och inte minst artisterna.

PS. Så du köpte nya biljetter till Roxette... DS

#3 - Elisabeth

Du har faktiskt en kul blogg, jag brukar "bokmärka" bloggar som jag stöter på, som verkar läsvärda, men ofta tröttnar jag efter ett par gånger.

Men som sagt,det är kul att läsa din...varför vet jag inte riktigt, men fotona gör nog sitt.

#4 - Chocolate

Varför har inte alla partytält genomskinliga väggar? Det låter ju som en no-brainer.