Jag är nöjd med mina kroppsdelar



Jag läser i Sundsvalls Nyheter att botoxbehandlingar bli allt vanligare. Botox är ett nervgift som sprutas in i huden för att släta ut rynkor. En behandling kostar ungefär 4000 kronor.

Jag har tidigare läst i media att intresset för bröstförstoringar ökar, och att det till och med finns olika metoder (både kemiska och kirurgiska) att förstora penis.

Vad är det med folk?

Att använda plastikoperationer för att återställa exempelvis svåra brandskador är väl okej, men att genom artificiella metoder förändra sin kropp av kosmetiska skäl måste väl ändå vara oerhört patetiskt?

Själv är jag nöjd med min kropp, både när det gäller rynkor och storleken på olika kroppsdelar. Jag skulle aldrig i mitt liv kunna tänka mig att låta nån skära i "lillpojken" bara för att göra den större. *Ryser av obehag*.

Fast jag kan erkänna att jag faktisk förändrat storleken på en av mina kroppsdelar, då jag gjort en så kallad magförstoring. Den var visserligen oplanerad, och blev resultatet av att jag ätit för mycket god mat. Jag jobbar dock på att minska magens omfång, men det är en annan historia...

Bilden ovan blev jag riktigt nöjd med. Det är ett självporträtt som består av att antal bilder av ansiktets olika delar. Bilderna har jag tagit med iPhone-appen Hipstamatic. Kom inte och säg att jag behöver Botox till det ansiktet!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,
#1 - Ailas

Nja, vad skulle jag säga? Jag tror att det är väldigt svårt att springa ifrån sig själv, för förr eller senare kommer man kapp sig själv... och då kan inte en botox eller andra ingrepp hjälpa!



Det värsta är att de som en gång börjar med sådana där ingrepp tenderar att fortsätta, för de är aldrig nöjda med sig själva. Felet sitter alltså i hjärnan!

#2 - Beate

1. Skulle aldrig genomföra en "skönhetsoperation".

2. Magens förändring kom ju till på ett naturligt sätt utan kirurgiskt ingrepp, så det är okay.

3. Du behöver definitivt ingen Botox till det ansiktet, det skulle räcka med en rakapparat;-)

#3 - Per-Anders

Ailas: Precis. Det gäller att jobba med sin självbild.



Beate: Bilderna är tagna på en söndag och då brukar jag inte raka mig.

#4 - Kerstin

Håller helt med!Har oxå en del "förstoringar" på olika håll men de får väl sitta där de sitter!

Otäckt med Botox!

#5 - Selma

Märkligt nog kände jag mig fulare när jag var yngre. Rent objektivt sätt borde jag varit snyggare runt 20, enligt rådande skönhetsideal, men då hade jag gräsliga komplex för hela mig. Numera fyller jag ut rynkorna inifrån. Fetma, bättre än botox.

#6 - Ann Catrine

Kör nog mer med Selmas metod... funkar bra mot rynkor!

Däremot känner jag en tjej som får Botox i pannan mot extrem svår migrän!

Och det hjälper i ca ½ år, sedan blir det ny spruta...



Jag har med åren kommit till slutsatsen att det är insidan som räknas ;-)

Och duger jag inte som jag är... så får det vara!



Härlig tisdag önskas herrn!

#7 - Mimmione

nej inte botox men en rakhyvel kankse....

#8 - Lisbeth

nej, precis, det sitter inuti personen... För som Michael Jacksson... han med alla framgångar o rikedomar, han var ändå aldrig nöjd (som det verkade).

#9 - Elisabeth

Ha,ha,ha...Magförstoring, du är så rolig det var det bästa jag läst på länge.



Här är en kvinna som gått till en klinik och fått Botox, något hon idag ångrar, sedan vet man inte riktigt hur det påverkar hjärnan eftersom det vandrar i kroppsvävnaden, hjärnan sitter på kvinnor mycket nära ögonen och näsvinkeln ;-)



http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=6500000000000044&conference=10500000000000588&posting=19500000003388048

#10 - Åsa

Oplanerad magförstoring, det var ett nytt begrepp.



sv: jag laddade inte in bilden större för det tar så lång tid. Så därför brukar jag skala ner bilderna så mycket det går.

#11 - Per-Anders

Kerstin: Ja Botox verkar otäckt.



Selma: Jag tror nog många får ett lite mer avslappnat synsätt på sig själv när man blir äldre.



Ann Catrine: Om det hjälper mot migrän, då är det naturligtvis jätebra.



Mimmione: Ta bort rynkorna med rakhyvel..? Låter brutalt.



Lisbeth: Det verkade ju som Michael Jacksson var lite nojig om sitt utseende. Han försökte ju till och med ändra sin hudfärg.



Elisabeth: Aha... nära ögonen och näsvinkeln.



Åsa: Oplanerad magförstoring låter snyggare än att säga: jag blivit tjock.

#12 - Cina

Det var en häftig bild! Och naturlig magförstoring! Den var bra!

Botox skulle jag aldrig i livet använda själv i kosmetiskt syfte. Jag tycker naturligt åldrande är vackert!

#13 - Anna

Men huva, P-A, så du ser ut! Helt blåslagen, som värsta förbrytaren!

#14 - Lotta

Bra jobbat med bilden, kan nog bli ett bra cd-omslag till någon hårdrocksskiva.

Botox är inget för mig, jag som har jobbat så pass för att få ihop till mina skrattrynkor.

:-)

#15 - Mia

Jag har också oplanerad magförstoring och litet annat smått och gott... Med ålderns rätt, för det vore väl ganska hemskt om jag vid 60 års ålder fortfarande såg ut som en 25-åring!?



Jag instämmer i... Vad är det med folk? I-landsproblem i allra högsta grad.

#16 - mimmione

nja tänkte inte på rynkorna så mycket som på stubben ovanpå

#17 - Per-Anders

Cina: Tack. Jag är faktiskt riktigt nöjd med bilden. Funderar på låta göra en förstoring av den på canvas.



Anna: Blåslagen..? Nja, jag ser det som kreativ fotografering.



Lotta: Omslag till hårdrockskiva var ingen dålig ide. Jag får träna lite till på riffet i TNT.



Mia: Precis. Jag är 52 och vill se ut som 52 också.



mimmione: Aha..

#18 - Monika

Botox är inget dåligt, jag har suttit och läst om det och det verkar faktiskt vara något vettigt! Den här sidan förklarar allt om vad botox kan göra och det är inte bara behandling mot rynkor...
http://www.botoxguiden.se/rynkbehandling-rynkor/


Svar: Ok.
Per-Anders